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Psychological processes in psychogenic voice disorder
Author(s) -
Butcher Peter
Publication year - 1995
Publication title -
international journal of language and communication disorders
Language(s) - French
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.101
H-Index - 67
eISSN - 1460-6984
pISSN - 1368-2822
DOI - 10.3109/13682829509087245
Subject(s) - psychology , psychoanalytic theory , psychogenic disease , feeling , psychotherapist , denial , cognition , psychopathology , interpersonal communication , conversion disorder , developmental psychology , clinical psychology , social psychology , psychiatry
Using Freud's hysterical conversion model as a basis for reviewing the psychological features in psychogenic voice disorder, this paper describes research findings which show that individuals with this condition are not usually suffering from severe psychopathology but tend to be women who are experiencing high levels of stress (commonly associated with interpersonal relationship conflicts, low self‐esteem, the burden of responsibility and feelings of powerlessness), and have above‐average musculoskeletal tension as well as difficulties in voicing their feelings or views. The review indicates that the psychoanalytic interpretation of psychogenic voice loss continues to have relevance. However, it is suggested that in most cases Freud's hysterical conversion model should be reformulated, reducing the core focus to unconscious conflicts, repression, denial and secondary gains, in order to emphasise the psychosocial causes and maintenance of intrapsychic conflict and physical dysfunction. It is also suggested that a reformulated psychoanalytic interpretation of psychogenic voice loss has a lot in common with a cognitive–behavioural conceptual model. A psychoanalytic approach may be valuable when focused on early trauma and repressed experiences or feelings, whereas cognitive–behavioural treatment strategies, such as stress management and assertiveness training, appear to be particularly relevant in this condition. The paper concludes by briefly considering some areas of future research. Partant du modèle de conversion hystérique freudien pour passer en revue les facteurs psychologiques des troubles vocaux psychogéniques, nous décrivons les résultats de recherches qui montrent que le plus souvent, au lieu d'être atteints de psychopathologies graves, les individus affectés de cette condition tendent plutôt à être des femmes souffrant de niveaux considérables de stress (ce qui va souvent avec des conflits de relations interpersonnels, à un manque de confiance en soi, à de lourdes responsabilités et à des sentiments d'impuissance); de surcroit ces femmes sont sujettes à des tensions musculo–squelettiques excessives, et elles ont du mal à exprimer leurs sentiments ou leurs opinions. Notre passage en revue indique que l'interprétation psychanalytique de la perte de voix psychogénique est encore valable à l'heure actuelle. Nous suggérons cependant que dans la plupart des cas le modèle de conversion hystérique freudien gagnerait à réajusté, en ce qu'il faudrait réduire l'accent central sur les aspects subconscients des conflits, répressions, refoulements et gains secondaires, et insister sur l'aspect psychosocial des origines et du maintien des conflits intrapsychiques et des dysfonctionnements physiques. Nous proposons également qu'une fois réajustée l'interprétation psychanalytique de la perte de voix psychogénique a beaucoup de points communs avec un modèle conceptuel cognitif–behavioriste. Une approche psychanalytique peut servir si l'on s'intéresse tout particulièrement aux traumatismes et répressions des expériences et sentiments de la petite enfance, cependant que des stratégies thérapeutiques cognitives–behavioristes, telles que la gestion du stress et les séminaires de motivation, semblent particulièrement adaptées à la perte de voix psychogénique. L'article s'achève en examinant brièvement quelques champs de recherche future. Unter Verwendung des hysterischen Konversionsmodells von Freud als Basis für einen Überblick über psychologische Merkmale bei psychogenen Stimmstörungen werden in diesem Aufsatz Forschungsergebnisse präsentiert, die darauf hinweisen, daß Menschen mit solchen Störungen selten unter starken Psychopathologien leiden, sondern eher Frauen in extremen Streßsituationen sind (häufig in Verbindung mit Konflikten in persönlichen Beziehungen, niedriger Selbstachtung, schweren Verantwortungslasten und Gefühlen der Machtlosigkeit), die überdurchschnittliche skeletale Muskelspannung aufweisen und die auch Probleme haben, ihre Gefühle und Gedanken auszudrücken. Der Überblick zeigt, daß die psychoanalytische Interpretation psychogenen Stimmverlustes weiterhin relevant ist. Es wird jedoch postuliert, daß in den meisten Fällen Freuds hysterisches Konversionsmodell umformuliert werden sollte, um das Gewicht auf unbewußten Konflikten, Repression, Verweigerung und Sekundärgewinn zu reduzieren und Faktoren der psychosozialen Ursachen, der Erhaltung intrapsychischer Konflikte sowie physischer Dysfunktion zu verstärken. Es wird ebenfalls postuliert, daß eine neuformulierte psychoanalytische Interpretation psychogenen Stimmverlustes viel mit einem kognitiv‐verhaltensbezogenen konzeptuellen Modell gemeinsam hat. Ein psychoanalytischer Ansatz kann wertvoll sein, wenn der Fokus auf frühes Trauma und unterdrückte Erfahrungen und Gefühle liegt. Dagegen erscheinen kognitiv‐verhaltensbezogene Behandlungsstrategien wie Streßmanagement und Selbstbehauptungstraining in diesem Fall besonders relevant. Zum Abschluß werden einige Bereiche zukünftiger Forschungsarbeit identifiziert.

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