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Chronic obstructive pulmonary disease in the horse 1: Nature of the disease
Author(s) -
McPHERSON E. A.,
THOMSON JILL R.
Publication year - 1983
Publication title -
equine veterinary journal
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.82
H-Index - 87
eISSN - 2042-3306
pISSN - 0425-1644
DOI - 10.1111/j.2042-3306.1983.tb01764.x
Subject(s) - horse , pulmonary disease , disease , medicine , intensive care medicine , biology , paleontology
Summary The aetiology, pathophysiological changes, pathology and clinical signs of the disease as presently understood are discussed. The condition appears to be a hypersensitivity of the respiratory system in some horses to poor quality hay and straw. Micropolyspora faeni is the chief agent identified in the northern part of the United Kingdom. In other locations, the chief agent is probably different. The principal changes are spasm of the airways and bronchiolitis of the small airways. Onset may be acute or insidious. The chief clinical signs are well known but the disease process is reversible if the source of the antigen is removed. In early cases, determination of increased maximum intrathoracic pressure changes and co‐existent subnormal arterial oxygen pressure are the best objective confirmation of diagnosis. The same measurements may be made on asymptomatic horses if they have been challenged 4 to 5 h earlier by inhalation of the appropriate antigen, or even exposed to poor quality hay or straw. Other methods available to the clinician are discussed. Résumé On discute l'etiologie, les changements physiopathologiqes, la pathologie et les signes cliniques de la maladie telle qu'on l'appréhende aujourd'hui. Cette maladie parait être une hypersensibilité du système respiratoire de certains chevaux en présence de foins ou de pailles de mauvaise qualité. Micropolyspora faeni est l'agent principal identifié dans le nord du Royaume Uni. Les troubles majeures sont des spasmes des voies respiratoires et une bronchiolite au niveau des voies secondaires. L'apparition de la maladie peut être aigue ou bien insidieuse. Les signes cliniques essentiels sont bien connus, l'évolution de la maladie est réversible si la source d'antigène est supprimée. Dans les cas récents, la détermination d'un accroissement de la pression intrathoracique maximum avec une pression d'oxygène artériel sub normale simultanée ne fournit la meilleure confirmation diagnostique. Les mêmes mesures peuvent être faites sur des chevaux sans symptomes qu'on a soumis 4 ou 5 heures plus tôt à une inhalation de l'antigène adéquat ou que l'on a exposés à des fourrages de mauvaise qualité. D'autres méthodes à la portée du clinicien sont discutées. Zusammenfassung Die Aetiologie, die pathophysiologischen Veränderungen, die Pathologie und die klinischen Zeichen der Krankheit werden diskutiert. Es scheint sich um eine Ueberempfindlichkeit der Atemwege bestimmter Pferde gegen Heu und Stroh schlechter Qualität zu handeln. Micropolyspora faeni ist das hauptsächlich verantwortliche Agens in den nördlichen Teilen des Vereinigten Königreiches. In anderen Gebieten sind wahrscheinlich andere Agenten verantwortlich. Die vorherrschenden Störungen bestehen in Spasmen der Atemwege und in einer Bronchiolitis der ‘kleinen Luftwege.’ Der Anfang der Krankheit kann sich akut oder schleichend einstellen. Die wichtigsten klinischen Zeichen sind gut bekannt, aber die Krankheitsprozesse sind reversibel, wenn die Antigenquelle eliminiert wird. In frühen Fällen stellt die Bestimmung eines erhöhten maximalen intrathorakalen Drucks und einer gleichzeitigen Senkung des arteriellen Sauerstoffpartialdrucks die beste objektive Bestätigung der Diagnose dar. Diese Messungen können auch an asymptomatischen Pferden durchgeführt werden, die 4 bis 5 Stunden vorher einer Inhalation des betreffenden Antigens oder auch nur einer Exposition mit Heu/Stroh schlechter Qualität ausgesetzt worden sind. Auch andere, dem Kliniker zugängliche Methoden werden besprochen.