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Future Trends in Maternal and Child Health 1
Author(s) -
HAAS J. H.
Publication year - 1958
Publication title -
acta pædiatrica
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.772
H-Index - 115
eISSN - 1651-2227
pISSN - 0803-5253
DOI - 10.1111/j.1651-2227.1958.tb07657.x
Subject(s) - medicine , infant mortality , public health , promotion (chess) , child development , child mortality , health care , task (project management) , pediatrics , developmental psychology , environmental health , population , nursing , psychiatry , economic growth , psychology , law , political science , management , politics , economics
Summary An orientation of modern child care viewed in the light of the trend in Scandinavia and the Netherlands places the following concepts before us. Now that infant mortality has reached a level of twenty per thousand births, we have arrived at an important point in the development of child care. This fact forces us not only to form an impression of the past and present, but likewise to look to the near future. A relatively drastic reduction of child mortality is still possible, although it is less spectacular than in the past. The rates in the near future can be predicted. Now that serious illness and death in children have become a secondary problem– except for perinatal mortality, some acute diseases, some chronic illnesses and the problem of accidents–the essential task of child health care has become the active promotion of the health of the child in order to achieve an optimal development. The doctor, if he wishes to acquit himself properly of this task, should have some idea of socio‐biology and vital statistics, a knowledge of child development and experience in public health, of which maternal and child health is a part that is closely connected to other branches. More and more maternal and child health is integrated into public health. Continuity and coordination in maternal and child health should be assured from conception up to and including adolescence. The observation of growth and development of the individual child in its longitudinal trend from birth until adulthood is the ABC of modern child health. The new child health strives towards an optimal development of the child and thereby towards optimal conditions in family, school and society. The term “maternal and child health” expresses more clearly than “child hygiene” what social obstetrics and pediatrics attempt to achieve. The continuity which characterises the development of the child should be the basis for the organization of maternal and child health. The new orientation of child health adapts itself to modern conditions in a civilisation entering the atomic age. In their interdependence and their interrelationship research, evaluation of methods and organisation deserve to be adjusted towards this modern constellation which they have not yet sufficiently attained. Résumé Une vue ?ensemble de ľhygiène infantile moderne dans le cadre de son développement en Scandinavie et aux Pays‐Bas, nous place devant les points suivants. La mortalité infantile ayant atteint le niveau de vingt par mille naissances, nous sommes arriveés à un stade important de ľhygiéne infantile. Cet état de choses nous oblige non seulement à nous former une idée du passé, rnais également à jeter un coup ?oeil sur ľavenir. Les taux du proche avenir peuvent être predits. Une diminution relativement drastique de la mortalité de ľenfant est encore possible, bien que de façon moins spectaculaire que par le passé et le présent. Les maladies graves et la mort des enfants étant devenues des problémes ?ordre secondaire – exception faite de la mortalité périnatale, de quelques maladies aigués ou chroniques et du probléme des accidents – la tâche essentielle de ľhygiéne infantile est devenue de promouvoir activement la santé de ľenfant, afin ?obtenir un développement optimal. Si le médecin veut s'acquitter convenablement de cette tâche, il lui faudra avoir quelques notions socio‐biologiques et bio‐statistiques (« vital statistics »), une connaissance approfondie du développement de ľenfant (« child development ») et une certaine expérience de la santé publique, dont la protection maternelle et ľhygiéne infantile forment une part étroitement liée a ?autres branches. La protection maternelle et infantile est de plus en plus intégrée à, la santé publique. En protection maternelle et infantile la continuityé et la coordination devraient être assurées dés la conception jusqu'ag̀ľadolescence, celle‐ci inclue. Observer la croissance et le développement de ľenfant individuel dans son cours longitudinal de sa naissance jusqu'à son état adulte, voiláľABC ?une hygiéne infantile moderne. La nouvelle hygiéne infantile vise à un développement optimal de ľenfant, allant de paire aveo des conditions optimales dans la famille, àľécole et dans la societéa. Le terme « protection de la sante maternelle et infantile » exprime plus exactement que celui de « hygiene infantile » ce que ľobstetrique et la pediatrie sociales essaient ?atteindre. La continuite, qui caracterise le developpement de ľenfant, devrait servir de base a ľ'organisation de la protection maternelle et infantile. Ľorientation nouvelle de ľhygiene infantile s'adapte aux conditions modernes ?une civilisation au seuil de ľãge atomique. Les recherches scientifiques, ľévaluation des méthodes et ľorganisation méritent ?étre ajustées – dans leur interdépendance et leur étroite liaison –à cette constellation moderne, qu'elles n'ont pas encore suffisamment atteinte. Zukünftige Richtungen in Mutter und Kindergesundheitspflege. Die Orientierung der modernen Kindergesundheitspflege betrachtet im Lichte der in den skandinavischen Ländern und den Niederlanden eingeschlagenen Richtungen gibt uns folgende Ideen ein. Mit Kindersterblichkeit auf einem Niveau von nur 20 per Tausend sind wir zu einem bedeutsamen Punkt in der Entwicklung der Kinderwohl‐fahrt angelangt. Diese Tatsache zwingt uns, nicht nur von der Vergangenheit beein‐drucken zu lassen, sondern auch unseren Blick auf die nahe Zukunft zu lenken. Eine verhältnismässig drastische Reduktion der Kindermortalität ist noch moglich, wenn auch weniger dramatisch als in der Vergangenheit. Gegenwärtig, wo schwere Erkran‐kungen und Todesfälle unter Kindern ein zweitrangiges Problem darstellen – mit Aus‐nahme der perinatalen Sterblichkeit, gewisser akuten und chronischen Krankheiten und der Unfälle, – ist eine aktive Forderung der Gesundheit des Kindes mit dem Ziel, optimale Entwicklung zu erlangen, zur wesentlichen Aufgabe der Kindergesundheitspflege geworden. Der Arzt, der seine Pflicht gehörig zu erfüllen wünscht, muss einen Begriff von Sozialbiologie und Lebensstatistik haben, eine Kenntnis von der Entwicklung des Kindes und Erfahrung in öffentlicher Gesundheitspflege, in welcher die Mutter und Kindergesundheitspflege einen mit anderen Zweigen eng verbundenen Teil bilden. Immer mehr wird die Mutter und Kinderfürsorge zu einem integralen Bestandteil der öffentlichen Gesundheitspflege. Kontinuität und Koordinierung in Mutter und Kinderwohlfahrtsdienst muss vom Moment der Befruchtung bis zum und einschliesslich das Jugendalter siehergestellt sein. Die Beobachtung des Wachstums und der Entwicklung des individuellen Kindes in ihrer longitudinalen Richtung von der Geburt bis zum Erwachsenenalter bildet das Abe der modernen Kindergesundheitspflege. Die neue Kindergesundheitspflege strebt die bestmögliche Entwicklung des Kindes und mithin die optimalen Bedingungen im Leben der Familie, der Schule und der Gesellschaft an. Der Begriff Mutter und Kindergesundheitspflege drückt klarer als der Begriff Hygiene des Kindesalters aus, was soziale Geburtshilfe und Pädiatrie zu erlangen bestrebt sind. Die Kontinuität, welche die Entwicklung des Kindes kennzeichnet, muss die Grundlage für die Organisierung der Mutter und Kindergesundheitspflege bilden. Die neue Orientierung der Kindergesundheitspflege passt sich den modernen Bedingungen einer in das Atomenzeitalter eintretenden Zivilisation an. Forschung, Auswertung der Methoden und Organisation verdienen in ihren gegenseitigen Abhangigkeit und Beziehungen eine Anpassung an diese moderne Konstellation die sie noch nicht genügend erreicht haben. Orientatión futura de la salud materna e infuntil. En la orientateón de la puericultura moderna – considerada bajo el aspecto de las tendeneias existentes en Escandinavia y Holanda – se advierten los conceptos si‐guientes: Como la mortalidad infantil ha alcanzado el nivel de un veinte por mil naeimientos, se ha llegado a un punto importante en la evolución de la puericultura. Este hecho nos coloca ante la obligación de formarnos una impresión acerca del pasado y de echar una mirada en el próximo futuro. Una reducción relativamente radical de la mortalidad infantil es cosa aún asequible, si bien ya no en forma tan espectacular como la ofrecida en el pasado. Actualmente, cuando las enfermedades graves y muerte infantiles, constituyen problemas de orden secundario – salvo excepciones de mortalidad prenatal, de ciertas enfermedades agudas y otras crónicas, junto al problema de los accidentes – en puericultura, la tarea esencial está constituída por la estimulación activa de la salud del niño, con el fin de realizar un óptimo desarrollo. El médico, si desea cumplir debidamente con su cometido, deberá tener alguna idea de las cuestiones sociobiológicas y de estadística vital, un conocimiento del desarrollo infantil y experiencia con respecto a la salubridad, de la que la materna e infantil, forman parte en estrecha relatión con sus otras dependencias. Va integrándose siempre más la salud materna e infantil en la pública. Debieran estar aseguradas la continuidad y coordinateón de la salud materna e infantil desde el momento de la consepción hasta la adolescencia inclusivamente. La observación del crecimiento y desarrollo del niño individual en su curso longitudinal a partir del nacimiento hasta la edad adulta, constituye el ABC de la puericultura moderna. La nueva salubridad infantil estriba en conseguir un óptimo desarrollo de la criatura y correspondientes condiciones óptimas en la familia, escuela y sociedad. Los términos de salud materna e infantil expresan más claramente que la palabra higiene infantil lo que la obstetricia y pediatria sociales se esfuerzan en realizar. La continuidad que caracteriza el desarrollo infantil, debiera constituir la base de la organización objeto de la salud materna e infantil. La nueva orientación de la puericultura se adapta a las condiciones modernas de una civilización que entra en la era atómica. La investigación, la evaluación de métodos y organizaciones, merecen, en su interdependencia e interrelación respectivas, ajustarse a esta constelación moderna, a las exigencias de la cual no satisfacen aún en forma suficiente.

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