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The Frequency of Congenital Toxoplasmosis and Some Viewpoints on the Diagnosis
Author(s) -
HOLMDAHL SVANTE CSON,
HOLMDAHL KURT
Publication year - 1955
Publication title -
acta pædiatrica
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.772
H-Index - 115
eISSN - 1651-2227
pISSN - 0803-5253
DOI - 10.1111/j.1651-2227.1955.tb04146.x
Subject(s) - medicine , toxoplasmosis , titer , population , pediatrics , congenital toxoplasmosis , incidence (geometry) , immunization , antibody titer , antibody , immunology , obstetrics , toxoplasma gondii , optics , physics , environmental health
Conclusions and Summary 1. One half of all newborn infants can be expected to have antibodies against toxoplasma with DT titers between 1:10 and 1:8,000. In the majority of cases, this titer is a passive immunization acquired during the intrauterine life. In the passively immunized children, the antibody titer falls to values < 1:250 during the first six months of life. At the age of 3–4 months some children may have a titer of 1:500 and in all probability a sign of a passive immunization. 2. During a four‐year period it was possible among 23,260 children born alive, who had been under observation up to the age of 3–6 years, to establish two definite and one probable cases of congenital toxoplasmosis. The frequency obtained (1–2:10,000) is probably too low but is a rather reliable incidence for the occurrence of clinically significant congenital toxoplasmosis in the population of a city in Sweden. Of the two definite cases of toxoplasmosis one survived the neonatal period and had a persistent high antibody titer for many years, in contrast to the children who were passively immunized. 3. If only blood from the mother is available an active toxoplasmosis in the newborn child can be excluded in most instances if the titer of the mother at parturition or during the first 4–6 months afterwards has a low DT titer (less than 1:250). This can be expected in about 90 per cent of all mothers. These mothers frequently have a rather high titer at parturition (Fig. 2). Inversely, if the mother has a persistently high or increasing DT titer (≧1:250) 4–6 months after parturition, there is the possibility that the child may be infected with toxoplasma. A clinical and serological examination with special regard to the toxoplasmosis should be made in these cases. La fréquence de la toxoplasmose congénitale et certains aspects de son diagnostic. La moitié de tous les nouveau‐nés possède des anticorps contre la toxoplasmose, le titre variant de 1:10 à 1:8000, ceci signifiant une immunisation passive pendant la vie intra‐utérine. Pendant les six premiers mois le titre d'anticorps est 0 ou inférieur à 1:250; même à l'âge de 3–4 mois certains nourrissons ont un titre de 1:500, ceci étant très probablement un symptôme d'une immunisation passive. L'auteur a trouvé deux cas certains et un cas incertain de toxoplasmose congénitale parmi 23260 nouveau‐nés. Un de ces nourrissons a survécu la période néonatale et le titre des anticorps est resté pendant les six premiers mois élevé. Si la mère a un titre peu élevé (moins de 1:250) au moment de l'accouchement ou pendant les 4–6 premiers mois suivants, le nourrisson peut être considéré comme exempt de toxoplasmose (environ 90 % des mères). Si la mère présente un tire continuellement élevé ou s'élevant (égal ou supérieur à 1:250) après 4–6 mois le nourrisson est possiblement atteint de toxoplasmose. Die Haäfigkeit von kongenitaler Toxoplasmose und einige Gesichtspunkte zu ihrer Diagnose. Die Hälfte aller Neugeborenen besitzt Antikörper gegen Toxoplasmose mit Titerwerten zwischen 1:10 und 1:8000 als Ausdruck einer passiven Immunisierung während des intrauterinen Lebens. Während der ersten 6 Lebensmonate fällt der Antikörpertiter auf Null oder auf Werte, die 1:250 nioht überschreiten. Noch während eines Alters von 3–4 Monaten besitzen einige Kinder einen Titerwert von 1:500, aller Wahrscheinlichkeit nach ein Zeichen einer passiven Immunisierung. Unter 23260 neugeborenen lebenden Säuglingen wurden 2 sichere und 1 unsicherer Fall von kongenitaler Toxoplasmose gefunden. Einer dieser Säuglinge überlebte die neonatale Periode und wies einen persistierenden hohen Antikörpertiter während der ersten 6 Monate auf. Wenn die Mutter während der Geburt oder den darauffolgenden 4–6 Monaten einen niedrigen Titer zeigt (weniger als 1:250), kann der Säugling als frei von Toxoplasmose betrachtet werden (ungefähr 90 % aller Mütter). Sollte die Mutter einen dauernd hohen oder steigenden Titer (1:250 oder darüber) 4–6 Monate nach der Geburt besitzen, so ist der Säugling möglicherweise mit Toxoplasmose angesteckt. Frecuencia de toxoplasmosis congénita. Consideraciones diagnósticas. La mitad de los recién nacidos presentan anticuerpos contra el toxoplasma cuyo título varía entre 1:10 y 1:8000, como signo de inmunización pasiva adquirida durante la vida intrauterina. A los 3–4 meses algunos nifios posseen un titulo de 1:1500 que cae al cabo de seis meses a valores entre 1:250 y 0. En 23260 niños vivos se encontraron 2 casos positivos y uno incierto de toxoplasmosis congénita. Uno de estos sobrevivió al período neonatal mostrando un alto título de anticuerpos durante los primeros 6 meses. Si la madre presenta en el momento del parto o durante los primeros 4–6 meses un bajo titulo de anticuerpos (menos de 1:250), puede considerarse al hijo libre de toxoplasmosis. Por el contrario, si esta presenta una cifra persistentemente alta (igual o mas de 1:250) o en aumento, possiblemente el niño esté infectado.

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