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The Seizures of Benign Childhood Epilepsy with Rolandic Paroxysmal Discharges
Author(s) -
LOISEAU P.,
BEAUSSART M.
Publication year - 1973
Publication title -
epilepsia
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 2.687
H-Index - 191
eISSN - 1528-1167
pISSN - 0013-9580
DOI - 10.1111/j.1528-1157.1973.tb03977.x
Subject(s) - medicine , epilepsy , pediatrics , audiology , psychiatry
SUMMARY We analyzed the “signs”, i.e. the components, of 275 seizures of 190 children with benign epilepsy associated with Rolandic spikes; 36 signs were listed. Primarily generalized convulsions were rare, occurring in 18% of our series. The other seizures were partial and remained so or became secondarily generalized; the usual signs were motor though some were sensory. In spite of an apparent diversity of seizure patterns, most reflect the preferential localization in the lower banks of the Rolandic fissure, the pre‐ and postcentral suprasylvian gyri. Tonic or clonic manifestations of half the face, arrest of speech, and oropharyngeal manifestations are the commonest signs. Seizures often occur in sleep; when in the waking state, consciousness is often fully or partially retained. RÉSUMÉ Nous avons étudié les signes cliniques de 275 crises recueillies chez 190 enfants présentant une épilepsie benigne à paroxysmes rolandiques (E.P.R.); 36 signes ont été retenus et analysés. Les crises géneralisées convulsives primaires, sont rares (18% du nombre total des crises). Dans les autres cas, les crises étaient des crises partielles, restant partielles ou se généralisant secondairement. Ces crises partielles comportent surtout des signes moteurs, accessoirement des signes sensitifs. Malgré une symptômatologie en apparence polymorphe, les crises de ľE.P.R. traduisent de façon évidente la mise en jeu préférentielle de la partie basse, immédia‐tement suprasylvienne des gyri pré‐ et postcentraux. Les manifestations toniques et/ou cloniques ďune hémiface, une impossibilityé de parler, des manifestations oropharyngées en sont les signes les plus habituels et les plus évocateurs. ZUSAMMENFASSUNG Wir analysierten die Befunde d.h. die Komponenten von 275 Anfällen bei 190 Kindern mit benigner Epilepsie, die mit Spitzenpotentialen über der Rolandischen Region einhergehen; 36 Befunde werden unterschieden. Primär generalisierte Krämpfe traten selten auf, bei 18% unserer Serien. Die übrigen Anfalle waren Partialanfalle und blieben solche oder generalisierten sekundär; sie zeigten gewöhn‐lich motorische, einige auch sensorisçhe Symptome. Trotz der Verschiedenartigkeit der Anfallsbilder zeigten die meisten einen bevor‐zugten Ursprung in den unteren Abschnitten der Rolandischen Furche, dem prä‐und postzentralen Gyrus. Die häufigsten Symptome sind tonische oder klonische Manifestationen einer Gesichtshälfte, Sprachverlust und oropharyngeale Manifesta‐tionen. Die Anfälle ereignen sich haufig im Schlaf; treten sie im Wachzustand auf, bleibt das Bewußtsein oft völlig oder teilweise erhalten. RESUMEN Hemos analizado los “signos”, es decir, los componentes de 275 ataques en 190 niños con epilepsia benigna asociada a puntas rolandicas y se encontraron 36 signos. Convulsiones generalizadas fueron poco frecuentes ocurriendo en 18% de nuestros casos. El resto de los ataques fueron focales y algunos se generalizaron secundaria‐mente y los componentes motores fueron más comunes que los sensoriales. A pesar de una aparente variedad de los ataques, la mayor parte reflejan una localizatión preferente por la portión inferior de la fisura de Rolando, en los segmen‐tos suprasilvianos de las circunvoluciones pre y postrolandicas. Los signos más comunes fueron episodios tónicos o clónicos de una hemicara, interruptión del lenguaje y manifestaciones orofaringeas. Los ataques son frequentes durante el sueño y cuando ocurren en vigilia el estado de conciencia se mantiene total o par‐cialmente.

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