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EFFECT OF ANTIREFLUX MEDICATION ON SALIVARY DROOLING IN CHILDREN WITH CEREBRAL PALSY
Author(s) -
Heine R G,
CatwSmith A G,
Reddihough D S
Publication year - 1996
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1996.tb15063.x
Subject(s) - drooling , medicine , cerebral palsy , placebo , gynecology , pediatrics , surgery , physical therapy , pathology , alternative medicine
SUMMARY Salivary drooling is a common and debilitating problem in cerebral palsy (CP). We hypothesised that gastro‐oesophageal reflux (GOR) may exacerbate drooling by stimulation of the oesophago‐salivary reflex. The aim of our study was to assess the role of GOR in children with CP and severe drooling. Twenty‐four children with CP and severe drooling underwent oesophageal pH monitoring (N=23) or oesophagoscopy (N=I). Nine had pathological GOR and were enrolled in a double blinded, placebo controlled cross‐over trial of medical antireflux therapy (ranitidine plus cisapride) versus placebo. Drooling was measured by semi‐quantitative observation (drooling quotient) and a questionnaire‐based scoring system (rated by the child's caregivers). Mean drooling quotients and scores for drooling severity and frequency were not significantly different between active medication and placebo. In our study, treatment of pathological GOR did not improve salivary drooling in children with CP. RÉSUMÉ Effets de la médication antireflux sur le bavage chez I'enfant IMOC Le bavage est tin problème courant et gênant dans 1'IMOC. Les auteurs font l'hypothèse que le reflux gastro‐oesophagien (GOR) peut exacerber le bavage par stimulation du réflexe salivaire oesophagien. Le but de l'étude était d'évaluer l'effet du GOR sur le bavage sévère chez l'enfant IMOC. Un enregistrement du pH oesophagien (N=23) et une oesophagoscopie (N=1) furent effectués chez 24 enfants IMOC. Présentant un bavage sévère. Neuf d'entre cux présentaient un GOR pathologique et bénéficièrent d'un essai de traitement médical antireflux (ranitidine et cisapride) avec un contrôle placebo. Le bavage fut évalué par une analyse semi‐quantitative (quotient de bavage) et un système de score sur questionnaire fourni par les éducateurs de chaque enfant. Les moyennes de quotient de bavage, de scores de fréquence et de gravité du bavage ne différaient pas significativement entre traitement actif et placebo. Dans cette étude, le traitement d'un GOR pathologique n'améliore pas de façon significative le bavage chez l'enfant IMOC. ZUSAMMENFASSUNG Emfluß einer Antirefluxbehandlung auf übermafäßgen Speiclielfluß bei Kindern in if Cerebralparese Uubermäßiger Speichelfluß ist ein häufiges und störendes Problem bei Cerebralparese (CP). Wir haben die Hypothese aufgestellt, daß der gastro‐ösophageale Reflux (GOR) den SpeichelfluB durch Stimulierung des Oesophagus‐Speicheldrüsen‐Reflexes verstärkt. Es war das Ziel unserer Studie. die Rolle des GOR bei Kindern mit CP und übermäßiger SpeichelfluB zu untersuchen. Bei 24 Kindern mit CP und übermäßiger Speichelfluß wurden ösophagcale pH Messungen (N=23) oder eine Oesophagoskopie (N=l) vorgenommen. Neun hatten pathologischen GOR und wurden in eine Placebo‐kontrollierte gekreuzte Doppelblindstudie über einc medicamentöse Antircfluxtherapic (Ranitidin plus Cisaprid) versus Placebo aufgenommen. Der Speichelfluß wurde durch semiquantitative Beobachtung (Speichelfiußquotient) und eine Bewertung auf der Basis eines Fragebogcns (ausgefüllt durch die Pflegcpersonen des Kindes) beurteilt. Im Mittcl fand sich für die Speichelflußquotientcn und die Scores für Schweregrad und Häufigkeit des Spcichelflusses keiti signifikanter Unterschicd zwischen Medikation und Placebo. In unserer Studie hat die Bchandlung eines pathologischen GOR den SpeichelfluB bei Kindern mil CP nicht verringert. RESUMEN Efecto de la medicatión antireflujo sobre el babeo en niños con párlisis cerebral El babeo es un problema corricnte y debilitante en la parálisis cerebral (PC). Opinamos que el reflujo gastro‐esofagico (RGO, GOR en ingles) puedc exacerbar el babeo al estimular el reflejo esófago‐salival. La finalidad de nuestro estudio fue el evaluar el papel del RGO en niños con PC y babeo grave. Veinticuatro niños con PC y babeo intenso fueron examinados monitorizando el pH (N=23) o utilizando una esofagoescopia (N=1). Nuevc tenian un RGO patológtco y fueron inelufdos en una terapia medica, antireflujo, doble ciego y con control con placebo (ranitidina más cisapride) versus placebo. El babeo fue medido por observación semi‐cuantitativa (cociente de babeo) y un puntaje basado en un cuestionario cumplimentado por los cutdadores del niño. Los cocientes de babeo medios y los puntajes de la intensidad del babeo y su frecuencia no diferian significativamente entre el grupo medicado y el del placebo. En nuestro estudio el tratamiento del RGO patológico no mejoraba el babeo en niños con PC.

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