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ROLANDIC SPIKES IN THE INTER‐ICTAL EEG OF CHILDREN: CONTRIBUTION TO DIAGNOSIS, CLASSIFICATION AND PROGNOSIS OF EPILEPSY
Author(s) -
Meij W.,
Huffelen A. C.,
Willemse J.,
SchenkRootlieb A. J. F.,
Meiners L. C.
Publication year - 1992
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1992.tb11387.x
Subject(s) - rolandic epilepsy , epilepsy , electroencephalography , audiology , psychology , ictal , pediatrics , medicine , neuroscience
SUMMARY The clinical correlates of Rolandic spikes were studied in 47 children to determine the significance of this EEG finding to the diagnosis and classification of epilepsy. The children were classified into ‘functional’ and ‘organic’ groups, with and without epilepsy. Children with epilepsy were further subdivided into those with Rulandic and those with non‐Rulandic seizures. In children without neurological abnormalities, the EEG finding of Rolandic spikes plays a decisive role in the diagnosis of an epileptic syndrome as benign focal epilepsy of childhood with centro‐temporal spikes (BECT), a diagnosis with an excellent prognosis. Neurological and neuroradiological examinations of the ‘functional’ group revealed that the Rolandic spike may occur as a true ‘functional’ spike. The frequency of a family history of epilepsy among neurologically normal children with Rolandic spike suggests, in addition to the inheritance of BECT and the EEG trait, the existence of a hereditary susceptibility to epilepsy. RÉSUMÉ Pointes rolandiques de l'EEG intercritique de l'enfant: contribution au diagnostic, à la classification et au pronostic de l'épilepsie Les corrélations cliniques de pointes rolandiques ont étéétudiés chez 47 enfants pour préciser la signification de cette donnée EEG dans le diagnostic et la classification de l'épilepsie. Les enfants furent classés en groupes ‘fonctionnels’ et ‘organiques’, avec et sans épilepsie. Les enfants épileptiques furent ultérieurement subdivisés entre ceux qui présentaient des crises rolandiques et ceux qui ne présentaient que des crises non‐rolandiques. Chez les enfants sans anomalies neurologiques, les données EEG de pointes rolandiques jouaient un rôle décisif dans le diagnostic d'un syndrome épileptique comme épilepsie focale bénigne de l'enfance avec pointes centrotemporales (BECT), diagnostic associéà un excellent pronostic. Les examens neurologiques el neuroradiologiques du groupe ‘fonctionnel’ montraient que la pointe rolandique peut se révéler une vraie pointe ‘fonctionnelle’. La fréquence d'une histoire familiale positive pour l'épilepsie parmi les enfants neurologiquement normaux avec pointes rolandiques, suggère l'existence d'une susceptibilité héréditaire à l'épilepsie, distincte de l'hérédité des BECT et du tracé EEG. ZUSAMMENFASSUNG Rolandische Spikes im Interictal‐EEC von Kindern: Beitrag zur Diagnose, Klassifikation und Prognose der Epilepsie Bei 47 Kindern wurden die klinischen Symptome beim Auftreten Rolandischer Spikes untersucht, um die Signifikanz dieses EEG‐Befundes für die Diagnose und Klassifikation der Epilepsie zu bestimmen. Die Kinder wurden in eine ‘funktionelle’ und eine ‘organische’ Gruppe mit und ohne Epilepsie eingeteilt. Die Kinder mit Epilepsie wurden weiter unterteilt in die mit Rolandischen Anfällen und die ohne Rolandische Anfälle. Bei den Kindern ohne neurologische Auffälligkeiten spielte der Befund von Rolandischen Spikes im EEG eine entscheidende Rolle für die Diagnose eines epileptischen Syndroms im Sinne einer benignen fokalen Epilepsie des Kindesalters mit zentrotemporalen Spikes (BECT), eine Diagnose mit sehr guter Prognose. Neurologische und neuroradiologische Untersuchungen der ‘funktionellen’ Gruppe haben ergeben, daß ein Rolandischer Spike als wahrer ‘funktioneller’ Spike auftreten kann. Die Häufigkeit einer positiven Familienanamnese für Epilepsie bei neurologisch normalen Kindern mit Rolandischen Spikes läßt vermuten, daßüber die Vererbung von BECT und EEG Charakter hinaus eine erbliche Epilesieanfälligkeit besteht. RESUMEN Puntas rolándicas en el EEG intercrítico en niños: contribución al diagnóstico, clasificación y pronóstico de la epilepsia Se estudiaron las correlaciones clínicas de las puntas rolándicas en 47 niños, para determinar el significado de este hallazgo EEG en el diagnóstico y clasificación de la epilepsia. Los niños fueron clasificados en un grupo ‘funcional’ y un grupo ‘orgánico’ con y sin epilepsia. Los niños con epilepsia fueron aún divididos en los que tenían crisis rolándicas y los que no las tenían. En los niños sin anomalias neurológicas, el hallazgo EEG de puntas rolándicas tenía un papel decisivo en el diagnóstico de un sindrome epiléptico como una epilepsia benigna focal de la infancia con puntas centro‐temporales (PCT), con un pronóstico excelente. El examen neurológico y neuroradiológico del grupo ‘funcional’ reveló que la punta rolándica puede ocurrir como una verdadera punta ‘funcional’. La frecuencia de una historia familiar positiva de epilepsia en niños neurológicamente normales con puntas rolándicas sugiere, junto con la herencia de PCT y del trazado EEG, la existencia de una susceptibilidad heredada para la epilepsia.

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