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GAIT ELECTROMYOGRAMS AND SURGICAL DECISIONS FOR PARALYTIC DEFORMITIES OF THE FOOT
Author(s) -
Adler Neil,
Bleck Ugene E.,
Rinsky L. A.
Publication year - 1989
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1989.tb03997.x
Subject(s) - medicine , gait , lower limb , surgery , electromyography , physical medicine and rehabilitation
SUMMARY Twenty‐one patients who had 23 gait electromyographic (EMG) examinations for paralytic deformities of the foot had surgical procedures performed. Outcome of the surgery was analysed with respect to the value of the pre‐operative gait studies in deciding on appropriate surgical procedures. When outcome at follow‐up (mean 3·6 years) was satisfactory and surgery had been in accordance with the EMG findings, or when outcome was unsatisfactory when the EMG had been disregarded, the value was deemed positive. Conversely, if the EMG data had been disregarded but outcome was satisfactory, the value was negative. Using these criteria, 70 per cent of the EMGs of the four muscles tested (tibialis anterior and posterior, peroneal and gastrocnemius) were a positive contribution to the evaluation and decision for the particular surgical procedure. RÉSUMÉ Electromyographie de la démarche et décision chirurgicale dans les déformations paralytiques du pied Un traitement chirurgical a été effectué chez 21 sujets ayant bénéficié d'une électromyographie de la démarche (EMG) pour déformations paralytiques du pied. Le devenir après chirurgie fut analysé en fonction de la valeur des études pré‐opératoires de la démarche pour décider d'une approche chirurgicale adaptée. Quand le devenir au suivi (moyenne de 3·6 annees) fut satisfaisant et la chirurgie en accord avec les données EMG, ou lorsque un devenir insatisfaisant suivit le refus de tenir compte de l'EMG, cette valeur fut classee positive. Inversement, si les données EMG avaient été négligées et que le devenir ait été malgré tout satisfaisant, la valeur fut classeé négative. A partir de ces critères, 70 pour cent des EMG des quatre muscle explorés (jambiers antérieur et postérieur, péroniers et triceps sural, apportaient une contribution positive à l'évaluation du trouble et à la décision du geste chirurgical à utiliser. ZUSAMMENFASSUNG Geh‐Elektromyogramme und chirurgische MaβSnahmen bei paralytischen Fehlstellungen des Fuβes 21 Patienten, bei denen wegen paralytischer Fehlstellungen des Fußes 23 elektromyographische (EMG) Untersuchungen vorgenommen wurden, wurden chirurgisch versorgt. Der Operationserfolg wurde im Hinblick auf eine Wertung zwischen präoperativen Ganguntersuchungen und der Entscheidung des erforderlichen chirurgischen Eingriffs analysiert. Wenn das Ergebnis bei der Kontrolluntersuchung (im Mittel nach 3·6 Jahren) zufriedenstellend war und das chirurgische Vorgehen in Übereinstimmung mit den EMG‐Befunden stand, oder wenn ein nicht zufriedenstellendes Ergebnis vorlag, nachdem das EMG nicht berücksichtigt worden war, dann war die Wertung positiv. Umgekehrt, wenn die EMG‐Daten nicht beachtet wurden, der Outcome aber zufriedenstellend war, war die Wertung negativ. Nach diesen Kriterien waren 70 Prozent der EMGs der vier untersuchten Muskeln (Mm. tibialis anterior und posterior, peroneus und gastrocnemius) ein positiver Beitrag für die Beurteilung, sowie für die Entscheidung für ein bestimmtes chirurgisches Vorgehen. RESUMEN Electromiogramas de la marcha y decisiones quirtúrgicas en las deformaciones paralíticas de los pies Veintiun pacientes que tenian 23 examenes electromiográficos (EMG) de la marcha por deformaciones paralíticas del pie, fueron sometidos a tratamientos quirúrgicos. Se analizó el curso posterior de la intervención con respecto al valor de los estudios preoperatorios de la marcha al decidir la técnica quinúrgica apropiada. Cuando el resultado del seguimiento (alrededor de los 3′ 6 años) era favorable y el acto quirúrgico estaba de acuerdo con los hallazgos del EMG, o bien un resusltado no satisfactorio habia tenido lugar cuando no se habia tenido en cuenta el EMG, la valoración era considerada como positiva. Contrariamente, si do se había tenido en cuenta el EMG, pero el resultado era satisfactorio, la valoración era negativa. Usando este criterio el 70 por ciento de los EMG de los cuatro musculos examinados (tibial anterior y posterior, peroneo y gemelo) constituían una contribucion positiva para la evaluación y decisión de una particular técnica quirúrgica.