Premium
Dysphagia in Infantile Cortical Hyperostosis (Caffey s Disease): a Case Study
Author(s) -
Sheppard Justine Joan,
Pressman Hilda
Publication year - 1988
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - French
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1988.tb04732.x
Subject(s) - dysphagia , medicine , failure to thrive , gynecology , pediatrics , surgery
SUMMARY A four‐month‐old infant was treated for dysphagia associated with infantile cortical hyperostosis (Caffey's disease). Prolonged nutritional support was by nasal or gastrostoma intubation; therapeutic oral feeding was continued. This approach encouraged the development of oral feeding skills, infant‐parent bonding and experience of oral satisfactions. The facial skeleton is the most frequent site of involvement in hyperostosis, and dysphagia is a typical component, usually signaled by refusal of food and failure to thrive. RÉSUMÉ Dysphagie et hyperostose corticale infantile (Caffey): un cas Un nourrisson de quatre mois a été traité pour une dysphagie associée à une hyperostose corticale infantile (Caffey). L'aide alimentaire prolongée a été réalisée par intubation nasale ou gastrostomie alors qu'une alimentation thérapeutique orale était poursuivie. Cette approche favorise l'obtention d'une alimentation orale efficace, un lien nourrisson‐parent et fournit l'expérience de satisfactions orales. Le squelette facial est le siége le plus fréquent d'implication de l'hyperostose et la dysphagie en est une composante typique signalée habituellement par un refus de nourriture et le défaut de prise de poids. ZUSAMMENFASSUNG Dysphagie bei in fantiler corticaler Hyperostose (Caffey): Ein Fallbericht Ein vier Monate alter Säugling wurde wegen einer Dysphagie, verbunden mit einer infantilen corticalen Hyperostose (Caffey) behandelt. Die Nahrungsaufnahme wurde lange über eine Nasensonde oder eine Magenfistel gewährleistet; die orale Fütterung wurde aus therapeutischen Gründen fortgesetzt. Dadurch wurde die Entwicklung der oralen Fähigkeiten zur Nahrungsaufnahme sowie die Kind‐Eltern Bindung gefördert, und die Kinder machten die Erfahrung der oralen Befriedigung. Das Gesichtsskelett ist bei der Hyperostose am häufigsten betroffen, und die Dysphagie ist eine typische Komponente, die in der Regel durch Nahrungsverweigerung und Gedeihstörung angezeigt wird. RESUMEN Un lactante de cuatro meses de edad fue tratado por disfagia asociada a una hiperostosis frontal interna (Caffey). Un soporte nutritivo prolongado se realizo por via nasal o por intubacion gastrostómica, continuándose la alimentacion por via oral. Este proceder facilitó el desarrollo de la alimentación oral, facilitando la relación niño‐padres y consiguiéndose la experiencia de la satisfactión oral. El esaueleto facial es la localizacion más frecuente de la hiperostosis. siendo la disfagia un component; típico que habitualmente alimento y un fallo en el crecimiento.