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EYE‐PRESSING BY VISUALLY IMPAIRED CHILDREN
Author(s) -
Jan James E.,
Freeman Roger D.,
McCormick Andrew Q.,
Scott Eileen P.,
Robertson William D.,
Newman Donald E.
Publication year - 1983
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1983.tb13844.x
Subject(s) - visually impaired , psychology , audiology , optometry , medicine , physical medicine and rehabilitation
SUMMARY Many children with severely impaired sight exhibit stereotyped mannerisms. Visual self‐stimulation, e. g. eye‐pressing and light‐gazing, normally is restricted to the visually impaired; prolonged eye‐pressing is the most common. This behaviour depends on onset of visual impairment, age, degree and quality of residual light, type of ocular abnormality, the presence of additional handicaps, and the activities in which the child is involved. Children with bilateral optic‐nerve defects never press their eyes; those with retinal disorders tend to press vigorously. A possible physiological explanation is that self‐stimulation occurs when the demand of the brain for meaningful visual information is not adequately met. RÉSUMÉ Pression de l'oeil chez les enfants à vision altérée Beaucoup d'enfants avec une vision gravement altérée montrent des maniérismes stéréotypés. Les habitudes d'auto‐stimulation visuelle, notamment pression de l'oeil et fixation de la lumiére, sont normalement limitées aux enfants à vision altérée. La pression de l'oeil prolongée est la manifestation la plus commune. Ce comportement dépend du début de l'altération visuelle, de l'âge, du degré et de la qualité de la vision résiduelle, du type d'anomalie oculaire, de la présence d'handicaps associés et des activités dans lesquelles l'enfant est impliqué. Les enfants avec défauts bilatéraux des nerfs optiques ne pratiquent jamais la presion de I'oeil, ceux qui présentent des troubles rétiniens pressent fortement. Une explication physiologique posible est que l'auto‐stimulation survient quand l'exigence du cerveau pour des informations visuelles significatives n'est pas correctement satisfaite. ZUSAMMENFASSUNG Augendrücken bei Kindern mit eingeschränktem Visus Viele Kinder mit stark eingeschränktem Visus entwickeln stereotype Mannerismen. Visuelle Eigenstimulation, d. h. Augendrücken und Lichtstarren, ist normalerweise beschränkt auf die Kinder mit eingeschränktem Visus; anhaltendes Augendrücken ist häufig. Dieses Verhalten ist abhängig vom Beginn der Seheinschränkung, vom Alter, vom Grad und von der Qualität des Restlichtes, von der Art der Sehstörung, vom Vorhandensein zusätzlicher Behinderungen und von den Aktivitäten, in die das Kind involviert ist. Kinder mit beidseitigen Schädigungen des Nervus opticus zeigen nie das Augendrücken; solche mit Erkrankungen der Retina neigen dazu, sehr stark zu drücken. Eine mögliche physiologische Erklärung wäre: Selbststimulation tritt auf, wenn das Verlangen des Gehirns nach visueller Information nicht entsprechend erfüllt wird. RESUMEN Compresión ocular en niños con dificultad visual Muchos niños con dificultad visual grave muestran unas conductas estereotipadas. La autoestimulación visual: por. ej. compresión ocular y midada fija a la luz, normalmente está limitado al lado afectado; los más corriente es la compresión ocular. Este comportamiento depende del comienzo de la dificultad visual, edad, grado y cualidad de la luz residual, tipo de anomalia ocular, presencia de otras minusvalencias y las actividades que realiza el niño. Niños con defectos bilaterales del nervio óptico nunca realizan compresión ocular; los que tienen una alteración retiniana tienden a una vigorosa compresión. Una posible explicación fisiológica es que la autoestimulación ocurre cuando la demanda del cerebro de una información visual con significado no tiene respuesta.

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