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Natural History of the Dislocated Hip in Spastic Cerebral Palsy
Author(s) -
Moreau Marc,
Drummond Denis S.,
Rogala Eugene,
Ashworth A.,
Porter T.
Publication year - 1979
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1979.tb01696.x
Subject(s) - cerebral palsy , natural history , spastic , physical medicine and rehabilitation , medicine , physical therapy , psychology
SUMMARY A review was made of 88 adult institutionalized patients with spastic cerebral palsy and contractural deformity of the hips. 21 were untreated for dislocated hip, and 11 of these suffered from hip pain. The degrée of pain was directly related to neurological maturity and to the coexistence of athetosis and spasticity. Decubitus ulcers and perineal care problems were more associated with contractures than with dislocation alone. It is concluded that dislocation and subluxation should be prevented by surgical means, but that surgical treatment of the already dislocated hip should be reserved for the neurologically mature and athetoid patient. RÉSUMÉ Histoire naturelle de la luxation de handle dans l'infirmité motrice cérébrate Une revue a été faite de 88 cas d'adultes en placement avec infirmité motrice cérébrale, déformation de la hanche sous contracture. 21 n'avaient pas été traités pour luxation de hanche et parmi eux 11 souffraient de leur hanche. Le degré de la douleur était directement reliéà la maturité neurologique et à la coexistence d'athétose et de spasticité. Les escarres de décubitus et les problè mes de soins périnéaux étaient plus souvent associés aux contractures quà la seule luxation. Les auteurs concluent que la luxation et la sub‐luxation devraient ectre prévenues par intervention chirurgicale mais que le traitement chirurgical d'une hanche déja luxée devrait être réservé aux sujets neurologiquement matures et athétosiques. ZUSAMMENFASSUNG Klinischer Verlauf der Hüftluxation bei spastischer Cerebralparese 88 erwachsene Heimpatienten mit spastischer Cerebralparese und Kontrakturen der Hüftgelenke wurden in einer Übersichtsstudie zusammengefaßt. Bei 21 war die Hüftluxation unbehandelt und 11 davon litten unter Schmerzen in den Hüftgelenken. Der Schweregrad der Beschwerden stand direkt in Relation zum neurologischen Bild und zum gleichzeitigen Auftrétén von Athetose und Spastik. Decubitalulcera und Probleme bei der Analhygiene traten bei Kontrakturen häufiger als bei Luxationen auf. Man hat die Schlußfolgerung gezogen, daß Dislokation und Subluxation durch chirurgische Maßnahmen vermindert werden sollten; die chirurgische Behandlung der Hüftluxation jedoch sollte erst bei Patienten vorgenommen werden, die das voile neurologische Bild und eine Athetose haben. RESUMEN Historia natural de la luxación de cadera en la parálisis cerebral espástica Se hizo una revisión de 88 adultos ingresados en una Institución afectos de parálisis cerebral y con deformidad por contractura de las caderas. 21 fueron tratados por luxación de cadera, y 11 sufrían de dolor a este nivel. El grado de dolor estaba en relación directa con la madurez neurológica y con la persistencia de atetosis y espasticidad. Las úlceras de decubito y los problemás del cuidado perineal estaban má asociadas con las contracturas que con la luxación sola. Se concluye que la, luxación y la subluxación deberían ser prevenidas por medios quinirgicos pero el tratamiento quirúrgico de la dislocaci6n ya establecida debería estar reservado para los pacientes neurológicamente maduros y los atetoideos.