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Intracranial Pressure Changes Associated with Childhood Seizures
Author(s) -
Minns R. A.,
Brown J. K.
Publication year - 1978
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1978.tb15274.x
Subject(s) - medicine , intracranial pressure , gynecology , anesthesia
SUMMARY Changes in intracranial pressure in children with different types of epilepsy who had coincidental fits during monitoring of their intracranial pressure are reported. Intracranial pressure can rise to a level that could impair cerebral blood‐flow and it may be maintained for a long period after the actual clinical seizure has ceased. The experimental evidence provided here gives support to the clinical use of methods of reducing intracranial pressure in children who have prolonged seizures with a reduction in level of consciousness. ZUSAMMENFASSUNG Intracranielle Druckveränderungen bei Krampfanfällen im Kindesalter Im Rahmen einer fortlaufenden Studie wurde bei Kindern mit bekannter Epilepsie der intracranielle Druck gemessen. Fünf der Kinder hatten während der Ableitung Krämpfe und es wurde gezeigt, dass der intracranielle Druck soweit ansteigen kann, dass er die Blutzirkulation im Gehirn beeinträchtigen und noch dem Abklingen der Krampfsymptome erhölt bleiben kann. Der intracranielle Druck stieg sowohl bei grossen tonisch‐myoklonischen Anfällen als auch bei Absencen oder Anfällen vom myokloníschen Typ an. Diese Befunde sprechen dafur, bei Kindern mit langanhaltenden Anfällen und Bewusstein‐seinschränkung weiterhin Methoden einzustetzen, die den Hirndruck während des Krampfanfalls reduzieren. RESUMEN Cambios en la presión endocraneal asociados a convulsiones en la infancia En el curso de un estudio continuado se monitorizó la presión endocraneana en niños con epilepsia conocida. Cinco de los niños tuvieron ataques coincidentes con la monitorización y se demostró que la presión endocraneana puede aumentar a un nivel que puede alterar la circulación sanguinea cerebral y que puede mantenerse durante cierto tiempo después de haber cesado la crisis clínica. La presión endocraneana aumentaba tanto con la crisis convulsivas tónico‐clónicas mayores, como con las “ausencias” o las crisis de tipo mioclónico. Estos hallazgos van en favor de la utilización continuada de medidas para reducir la presión endocraneana en niños con ataques prolongados y una reducción en el nivel de conciencia.

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