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Thigh Adductor Transfer for Spastic Cerebral Palsy
Author(s) -
Couch William H.,
DeRosa G. Paul,
Throop Frank B.
Publication year - 1977
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1977.tb08370.x
Subject(s) - cerebral palsied , cerebral palsy , medicine , thigh , gynecology , surgery , physical therapy
SUMMARY Thigh adductor transfer has been performed on 35 cerebral‐palsied children, 32 of whom were available for follow‐up. The results were excellent or good in the large majority of cases; only one child did not benefit from surgery. In three cases there were minor complications. The procedure is easily performed, with minimal blood loss. The results have been more satisfactory and more predictable than those from other types of surgical approach to the flexed, adducted thigh in cerebral palsy. RÉSUMÉ Transfert des adducteurs pour IMC spastigues 35 sujets prŕsentant une diplŕgie spastique ont bŕnŕficiŕ d̂un transfert bilattral des adducteurs pour attŕnuer le caractère repliŕ, en hyper‐adduction et en ciseaux de la dŕmarche. 32 cas ont pu être suivis par la suite. Objectivement, la mesure de la largeur de la base de sustentation et de 'ŕtendue de 'abduction s'est amŕliorŕe chez tous les sujets. La rotation des pieds et des genoux au cours de la marche a ŕtŕ significativement amŕliorŕe chez tous les sujets sauf cinq. Le besoin d̂aide ambulatoire a diminuŕ pour plus de la moitiŕ des sujets. La mesure de la phase de posture en flexion du genou a montrŕ une diminution chez la moitiŕ des sujets. Subjectivement, la dŕmarche et 'apparence se sont amŕliorŕes chez tous les sujets sauf un. Les seules complications du procŕdŕ ont ŕtŕ deux infections superficielles de 'incision. ZUSAMMENFASSUNG Adduktorenverpflanzung bei Cerebralparese Bei 35 Patienten mit spastischer Diplegie wurde eine bilaterale Adduktorenverpflanzung vorgenommen, um die Beugung, die Adduktion und das Überkreuzen beim Gehen zu vermindern. 32 davon konnten nachuntersucht werden. Ganz objektiv gesehen konnte die Schrittweite und der Abduktionsradius bei allen Patienten verbessert werden. Mit Ausnahme von fünf Patienten konnte bei allen die Rotation der Füße und Kniee beim Gehen verbessert werden. Bei mehr als der Hälfte der Patienten konnten die Gehhilfen reduziert werden. Die Knieflexion nahm bei der Hälfte der Patienten in der Standphase ab. Subjektiv wurden Gang und Haltung bei allen bis auf einen Patienten verbessert. Die einzigen Komplikationen dabei waren zwei oberflächliche Wund‐infektionen. RESUMEN Transplante de aductor en la pardisis cerebral espristica A 35 pacientes con diplejia espástica se les practicó un transplante bilateral de aductor para disminuir su marcha encogida, en aducción y en tijeras. Fue posible el estudio continuado en 32 casos. Objetivamente la medición de la anchura de la base de la marcha y el margen de aducción mejoraron en todos los pacientes. La posición en rotación de los pies y rodillas en la marcha mejoró significativamente en todos los pacientes excepto cinco. La necesidad de ayudas para la deambulación disminuyó en más de la mitad de los pacientes. La medición de la flexión de la rodilla en la bipedestación mostró una disminución en la mitad de los pacientes. Subjetivamente, la marcha y el aspecto mejoraron en todos los pacientes excepto uno. Las únicas complicaciones de tratamiento fue la infección de dos heridas superficiales.