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Myelodysplasia: The Natural History of Kyphosis and Scoliosis. A Preliminary Report
Author(s) -
SHURTLEFF DAVID B.,
GOINEY ROBERT,
GORDON L. H.,
LIVERMORE N.
Publication year - 1976
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1976.tb04294.x
Subject(s) - scoliosis , kyphosis , medicine , natural history , physical therapy , pediatrics , surgery , radiography
SUMMARY The results of this study support the concept that the levels of the bifid vertebral arch and of functional motor activity are significant influences on the development of scoliosis and kyphosis in patients born with myelodysplasia. ‘Significant’ degrees of scoliosis and kyphosis may appear at any time during life, but most frequently occur during late childhood or adolescence. Not all ‘significant’ curvatures require treatment, nor do all children with myelodysplasia and factors predisposing to kyphosis and scoliosis develop these complications. It is believed that the preliminary cumulative percentage curves presented in this study will be of value in counselling parents of afflicted newborn infants, and in planning the management of patients born with myelodysplasia. RÉSUMÉ Histoire naturelle de la cyphose et de la scoliose dans la myelodysplasie: rapport préliminaire Les résultats de cette étude favorisent l'hypothèse que les particularités de l'are vertébral bifide et de l'activité motrice fonctionnelle constituent les influences significatives du développement de cyphose et de scoliose chez les sujets nés avec myélodysplasie. Des degrés ‘significatifs’ de scoliose et de cyphose peuvent apparaitre à n'importe quel moment de la vie, mais se manifestent le plus habituellement durant la troisième enfance et l'adolescence. Toutes les courbures ‘significatives’ ne nécessitent pas de traitement et tous les enfants atteints de myélodysplasie avec facteurs prédisposant à la cyphose et à la scoliose ne présentent pas ces complications. Les auteurs pensent que les courbes préliminaries de pourcentage cumulatif présentées dans cette étude auront une bonne valeur dans le conseil aux parents de nouveaux‐nés atteints et dans la prévision de traitement des sujets atteints de myélodysplasie. ZUSAMMENFASSUNG Biologie der Kyphose und Skoliose bei Myelodysplasie: ein vorläufiger Bericht Die Ergebnisse dieser Arbeit unterstützen das Konzept, daß das Ausmaß der Wirbelbogenspaltung und der Funktionsstörung der motorischen Aktivität stark die Entwicklung der Skoliose und Kyphose bei Patienten mit einer Myelodysplasie beeinflussen. ‘Signifikante’ Grade von Skoliose und Kyphose konnen in jedem Lebensabschnitt auftreten, aber am allermeisten entwickeln sie sich während der Pubertät und im Adoleszentenalter. Nicht jede ‘signifikante’ Verbiegung bedarf einer Behandlung, noch entwickeln alle Kinder mit Myelodysplasie und Faktoren, die als eine Disposition für eine Kyphose und Skoliose angesehen werden, diese Kompiikationen. Die Autoren sind der Auffassung, daß diese vorläufigen Percentilenkurven, die in der Arbeit vorgelegt werden, bei der Beratung der Eltern von betroffenen neugeborenen Kindern wertvoll sein werden, ferner für die Planung der weiteren Behandlung von Patienten mit der angeborenen Myelodysplasie. RESUMEN Historia natural de la cifosis y escoliosis en la mielodisplasia: comunicación previa Los resultados de este estudio apoyan el concepto de que los niveles del arco vertebral bífido y de la actividad motora funcional constituyen influencias significativas sobre el desarrollo de la escoliosis y cifosis en pacientes nacidos con mielodisplasia. ‘Grados significativos’ de escoliosis y cifosis pueden aparecer en cualquier momento a lo largo de la vida, pero con mayor frecuencia aparecen durante la última infancia y la adolescencia. No todas las ‘curvaturas significativas’ requieren tratamiento y no todos los niños con mielodisplasia y con factores predisponentes a la cifosis y escoliosis desarrollan de hecho estas complicaciones. Se cree que el porcentaje acumulativo preliminar presentado en ese estudio será de valor para aconsejar a los pacientes de recién nacidos afectados y en la planificación de la manera de cuidar a los pacientes nacidos con mielodisplasia.

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