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Surgery in the Rehabilitation of Cerebral Palsied Patients
Author(s) -
Baker Lenox D.,
Bassett F. H.,
Dyas E. C.
Publication year - 1970
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1970.tb01912.x
Subject(s) - cerebral palsy , cerebral palsied , medicine , thumb , rehabilitation , weakness , surgery , physical therapy , surgical procedures
‘There never has been and we doubt there ever will be adequaie guidelines by which surgical results can be evaluated in cerebral palsy patients. Statistical reports therefore are often inaccurate and worthless .’ ‘ Common standards of evaluation are impractical. To evaluate results of surgery in cerebral palsy patients against set standards is unrealistic. I t is better to evaluate results by coniparing them with preoperative function and insofar as possible to determine if the improvement ob‐ tained, justijies the surgery having been done. We are aware of the in‐ herent weakness of our method of evaluation; nevertheless, it is based on a long trial and error experience.’SUMMARY The results of 3522 orthopaedic procedures carried out in 606 cerebral palsied patients selected from a group of 3200 are reported. The patients operated on had an average of 5–8 procedures per patient. The study is based on 31 years' experience in cerebral palsy work. It has been possible to compare the results of 12 years' conservative therapy with the surgical results obtained over the past 19 years. The surgery used has consisted of established musculoskeletal operations with modifications plus procedures developed in the program. In analyzing the results it should be remembered that the patients reported as improved represent a wide range of results; a few excellent, some good, many fair. Our rule of thumb for accepting the patient in the improved group was based on one standard: Did the results justify the surgery having been done? We could find no other satisfactory scale for evaluating results of therapy of the bizarre problems with which we were confronted; problems which include the acceptance or rejection of an affected chile, hopelessness of a family, the conscience of a society. Until the cause of the disease is found and eliminated answers to the problems range from euthanasia to Utopia. In the meantime it, behoves each of us to face our cerebral palsied patient with a realistic approach and, when feasible, rehabilitate him as far as possible according to his potentials. RÉSUMé Chirurgie dans le Traitement des IMC Les auteurs rapportent le résultat de 3522 actes orthopediques prátiqués chez 606 enfants IMC, séléctionnes dans un groupe de 3200. Les enfants opérés ont eu une moyenne de 5,8 interventions. II a été possible de comparer les résultats obtenus par une thérapeutique conservative durant 12 ans avec les résultats chirurgicaux relevés durant les 19 dernières années, La chirurgie a consisté en interventions classiques, sur les muscles et le squelette, auxquelles s'associaient des modifications et de nouveaux precédés dévéloppés durant le programme. En analysant les résultats, il faut se souvenir que les ameliorations relevées recouvrent en fait des situations variées: quelques unes excellentes, d'autres bonnes, beaucoup médiocres. La règie essentielle des auteurs pour classer les sujets dans le groupe amélioré a été basée sur une seule considération: les résultats justifiaient‐ils l'acte chirurgical. II ne semble pas y avoir d'autres moyens d'apprécier les traitements en raison de la situation très spéciale qui incluait des problèmes variés: acceptation ou rejet d'un enfant handicapé, désespoir de la famille, prise de conscience sociale. Jusqu'a ce que la cause de la maladie soit trouvée et celle‐ci éliminée, les réponses vont de l'euthanasie à l'utopie. II importe à chacun de nous de voir les IMC avec une approche réaliste et lorsque cela est possible, les améliorer aussi loin que leurs propres moyens le permettent. ZUSAMMENFASSUNG Die Chirurgie in der Rehabilitation von Patienten mit Cerebraler Kinderlähmung Es wird über die Ergebnisse von 3522 orthopädischen Eingriffen bei 606 Patienten mit Cerebraler Kinderlähmung berichtet, die aus einer Gruppe von 3200 ausgewählt wurden. Die operierten Patienten hatten durchschnittlich 5,8 Eingriffe pro Patient. Die Studie basiert auf einer 31‐jährigen Erfahrung mit der Cerebralen Kinderlähmung. Es war möglich, die Ergebnisse einer 12‐jährigen konservativen Therapie mit den chirurgischen Ergeb‐nissen der letzten 19 Jahre zu vergleichen. Die hier angewandte Chirurgie bestand aus eingeführten orthopädischen Operationen mit Modifikationen sowie aus Eingriffen, die in unserem Programm entwickelt wurden. Bei der Untersuchung der Ergebnisse sollte daran erinnert werden, daß die als gebessert bezeichnétén Patienten ein weites Feld von Ergeb‐nissen einnehmen: wenige ausgezeichnet, manche gut, viele ausreichend. Unsere Daumen‐regel für die Aufnahme eines Patienten in die verbesserte Gruppe bestand in dem Grund‐satz: Haben die Ergebnisse den chirurgischen Eingriff gerechtfertigt? Bei den vielschichtigen Problemen, denen wir gegenüberstanden, konnten wir keinen anderen zufriedenstellenden Maßstab für die Auswertung unserer Therapiéergebnisse finden; Probleme, die die Auf. nahme oder Abweisung eines betroffenen Kindes, die Hoffnungslosigkeit einer Familie, das Gewissen der Gesellschaft einschließen. Bis zur Entdeckung und Ausmerzung der Krank‐heitsursache werden die Antworten auf diese Probleme von der Euthanasie bis zur Utopie reichen. Bis dahin müssen wir alle unserem Patienten mit Cerebraler Kinderlähmung realistisch gegenübertrétén und ihn wiederherstellen, soweit es in unseren Kräften steht. RESUMEN La cirugia en la rehabilitación de pacientes con parálisis cerebral Se presentan los resultados de 3522 intervenciones ortopédicas realizadas en 606 pacientes con parálisis cerebral seleccionados de un grupo de 3200. El promedio de intervenciones fue de 5,8 por paciente. El estudio se basa en una experiencia de 31 años en el campo de la parálisis cerebral. Fue posible comparar los resultados obtenidos tras 12 años de terapéutica conservadora con los resultados quirúrgicos obtenidos en los últimos 19 años. La cirugia utilizada ha consistido en operaciones músculo‐esqueléticas convencionales con modifica‐ciones desarrolladas en el curso del programa. Al analizar los resultados debe tenerse pre‐sente que los pacientes que constan como mejorados representan una amplia gama de resultados; unos pocos excelente, algunos bueno y muchos muy favorable. El criterio para incluir al paciente dentro del grupo que había mejorado se basó en una pregunta “? La interventión quirúrgica realizada fue justificada por los resultados obtenidos?”. No pudimos encontrar ninguna otra escala de evaluación de resultados que fuera satisfactoria en el complejo problema con que nos enfrentábamos y que incluía la aceptación o rechazo del niño afectado, la capacidad familiar, y la conciencia de la sociedad. Hasta que la causa de la enfermedad no se encuentre y se elimine, las respuestas a los problemas fluctúan entre la eutanasia y la utopía. Al mismo tiempo nos estimula a cada uno de nosotros a afrontar al paciente con parálisis cerebral desde un punto de vista realístico y cuando ello sea posible, rehabilitarlo el máximo posible de acuerdo con sus posibilidades.