Premium
Hyperbaric Oxygen Treatment
Author(s) -
Fischer Boguslav H.
Publication year - 1969
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1969.tb01514.x
Subject(s) - gynecology , chemistry , medicine
SUMMARY A preliminary study of the effect of exposing infected meningomyelocele to humidified pure oxygen under a pressure of 22 mm. Hg./l ‐03 atmospheres absolute, at a flow‐rate of 1 to 4 litres per minute, indicates that leakage of cerebrospinal fluid is stopped, bacterial growth is inhibited and granulation and epithelium formation are stimulated. When this procedure is applied to infected and leaking meningomycelocele in the newborn it facilitates the preparation of the infant for primary surgery. RESUME Traitement du méningomyélocèle par oxygène hyperbare Une étude préliminaire des effets de l' exposition du méningomyélocèle infectéá de l' oxygenńe pur humidifie sous une pression de 22 mm. de mercure (pression absolue de 1,03 atmosphere) a raison de 1 a 4 litres par minute montre que la fuite du LCR est arretee, que la croissance bacterienne est inhibee, que la granulation et la formation epitheliale sont stimulees. Quand cette technique est appliquee a un meningomyelocele infecte et perdant du liquide, chez le nouveau‐ne, elle facilite la preparation a une chirurgie rapide. ZUSAMMENFASSUNG Die Behandlung der Meningomyelocele mit Sauerstoff im Überdruck Eine vorläufige Studie über den Einfluß von angefeuchtetem reinen Sauerstoff unter einem Druck von 22 mm. Hg./l,03 absolute Atmospharen bei einer FluBgeschwindigkeit von 1 bis 4 Litem pro Minute auf infizierte Meningomyelocelen zeigt, daß der Austritt der cerebrospinalen Flüestoppt, das Bakterienwachstum verhindert und die Granulation und die Epithelisierung gefordert werden. Wenn dieses Vorgehen bei infizierten und offenen Meningomyelocelen des Neugeborenen angewandt wird, erleichtert es die Vorbereitung des Kindes auf die primare Operation. RESUMEN Tratamiento del Mielomeningocele con oxigeno hiperbaro Un estudio preliminar del efecto conseguido con la exposition del mielomeningocele infectado a oxigeno humidificado a 22 mm. Hg./1,03 atmósferas absolutas de presión y a razon de 1–4 litros por minuto, indica que se detiene la perdida de l.c.r., se inhibe el creci‐miento bacteriano y se estimula la formación de tejido de granulación y epitelio. Su aplicación en el meningocele infectado y con pérdida de l.c.r. del recién nacido, facilita la preparation del niño para el acto quinirgico.