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The Surgical Treatment of Dislocation of the Hip in Cerebral Palsy
Author(s) -
Batchelor J. S.
Publication year - 1966
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - Spanish
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1966.tb01803.x
Subject(s) - medicine , cerebral palsy , osteotomy , surgery , deformity , pelvis , anatomy , psychiatry
SUMMARY Paralytic dislocation of the hip in poliomyelitis and cerebral palsy is due essentially to a valgus position of the femoral neck. This may be produced by the effect of muscle imbalance during growth on the femoral neck, by adduction deformity, or by obliquity of the pelvis. Treatment consists in reduction of the dislocation, usually by closed manipulation, followed by varus osteotomy. Overaction of the adductor muscles should be corrected by tenotomy and obturator neurectomy. Unfortunately in many cases the muscle imbalance persists, leading to recurrence of the deformity and redislocation. The osteotomy may then have to be repeated. RÉSUMÉ Le traitement chirurgical de la dislocation de la hanche dans la palsie cérébrale La dislocation paralytique de la hanche dans la poliomyélite et la palsie cérébrale est dûe essentiellement A la position valgus du col du fémur. Ceci peut être dûàĽeffet du déséquilibre musculaire sur le col du fémur pendant la croissance, à une difformité de Ľadduction, ou àĽobliquité du pelvis. Le traitement consiste en réduction de la dislocation, d'habitude par manipulation fermée, suivie de Ľostéotomie varus. Ľaction exagérée des muscles adducteurs doit être corrigée par ténotomie et neurectomie de Ľobturateur. Malheureusement, dans de nombreux cas le déséquilibre musculaire persiste, amenant la récurrence de la difformité et la redislocation. On aura peut‐être alors à répéter Ľostéotomie. ZUSAMMENFASSUNG Chirurgische Behandlung der Dislokation der Hüfie bei Gehirnlähmung Paralytische Dislokation der Hüfte bei Poliomyelitis und Gehirnlähmung rührt hauptsächlich von einer Valgus‐Position des Femur‐Halses her. Diese kann von der Einwirkung eines mangelhaften Muskel‐Gleichgewichts auf den Femur‐Hals verursacht werden. von einer Adduktions‐Deformität oder von einer Obliquität des Pelvis. Die Behandlung besteht aus einer Reduktion der Dislokation, meistens durch geschlossene Manipulation und darauffolgende Varus‐Osteotomie. Überaktion der Adduktoren‐Muskeln sollte durch Tenotomie und Obturator‐Neurektomie korrigiert werden. Leider bleibt die Störung des Muskel‐Gleichgewichts in vielen Fällen bestehen und führt zu einem Wiederauftreten der Deformität und zu erneuerter Dislokation. Die Osteotomie muss dann womöglich wiederholt werden. RESUMEN El tratamiento cirúrgico de la dislocución de la cadera en la parálisis cerebral La dislocación paralítica de la cadera en la poliomielitis y la paráisis cerebral es debida esencialmente a una posición valga del cuello femoral. Esto puede resultar del efecto de una disparidad muscular durante el crecimiento sobre el cuello femoral, de una malformación de aducción, o bien de una oblicuidad de la pelvis. El tratamiento comprende la reducción de la dislocación, por lo general por medio de una manipulacion cerrada, seguida de una osteotomía vara. Una hiperactividad de los músculos aductores debería corregirse por una tenotomía y una neurectomía obturadora. Por desgracia, en muchos casos la disparidad muscular persiste, y esto produce una reaparición de la deformidad y una dislocacióin nueva. En tal caso, habrá tal vez que repetir la osteotomía.