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The Undescended Testis
Author(s) -
Scott John E. S.
Publication year - 1964
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1964.tb10790.x
Subject(s) - scrotum , gynecology , gubernaculum , medicine , epididymis , surgery , anatomy , andrology , sperm
SUMMARY Failure of testicular descent always has an anatomical cause. This may be a fascial obstruction at the entrance to the scrotum, a hernial sac, an abnormality of the testis and epididymis, or all three. There is a strong tendency for the testis to descend naturally, but it is unwise to await this beyond the age of 10 years because of the danger of permanent degenerative changes. When the undescended testis is associated with a hernia, early operation is indicated. The treatment is orchidopexy, done in one stage. The Keetley‐Torek operation should be abandoned. Hormone therapy may be indicated in bilateral cases with evidence of hypopituitarism. The investigation of these cases should include nuclear‐chromatin and chromosome studies. The results are difficult to assess unless the pre‐treatment stage of the testis is known from biopsy findings. RÉSUMÉ Les testicules non‐descendus Lorsque les testicules ne descendent pas il y a toujours une cause anatomique. Ça peut être une obstruction aponévrotique à l'ouverture du scrotum, un sac herniaire, une anomalie des testicules et de l'épididyme, ou les trois à la fois. Les testicules ont une forte tendance à descendre naturellement, mais il n'est pas raison‐nable d'attendre après l'âge de 10 ans à cause du danger de dégénérations permanentes. Lorsque les testicules non‐descendus sont associés à une hernie une opération précoce est indiquée. Le traitement est l'orchidopexie exécutée en une fois. L'opération de Keetley‐Torek est à abandonner. La thérapeutique hormonale peut être indiquée dans les cas bilatéraux avec évidence d'hypopituitarisme. L'examen devrait comprendre dans ces cas l'étude de la chromatine sexuelle et des chromosomes. Les résultats sont difficiles à anticiper si l'état des testicules avant le traitement n'a pas étéétabli par biopsie. ZUSAMMENFASSUNG Der nicht herabgekommene Testikel Wenn der Testikel nicht herabkommt, gibt es immer eine anatomische Ursache dafür, so wie eine fasciale Obstruktion an dem Eingang des Skrotums, ein Bruchsack, eine Abnormalität des Testikels und der Epididymis, oder alle drei zusammen. Der Testikel hat eine starke Tendenz, auf natürliche Art herabzukommen, es ist aber unklug, dies länger als bis auf das zehnte Lebensjahr abzuwarten, wegen der Gefahr von dauernden degenerativen Veränderungen. Wenn der nicht herabgekommene Testikel von einem Bruch begleitet ist, ist eine frühe Operation indiziert. Die Behandlung besteht aus Orchidopexie, die in einem Stadium durchgeführtwird. Die Keetley‐Torek Operation sollte aufgegeben werden. Hormonbehandlung könnte in zweiseitigen Fällen mit Beweis von Hypopituitarismus indiziert sein. Die Untersuchung solcher Fälle soil Geschlechtschromatin und Chromosom‐Studien miteinschliessen. Es ist schwierig, die Resultate abzuschätzen, wenn nicht der Zustand des Testikel vor der Behandlung von Biopsiebefunden bekannt ist.