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Hemiplegia: A Clinical and Electroencephalographic Study in Childhood
Author(s) -
Jabbour J. T.,
Lundervold A.
Publication year - 1963
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - French
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1963.tb04986.x
Subject(s) - epilepsy , medicine , spasticity , pediatrics , electroencephalography , paresis , psychology , anesthesia , surgery , psychiatry
SUMMARY Results are reported of a clinical and electroencephalographic study in 57 children suffering from hemiplegia, followed for an average of 4.5 years to determine the outcome. Spasticity, wasting and paresis persisted in 80 per cent of the cases but were not major factors compared with mental ability. Assessed on IQ, speech and behaviour, mental ability was related to age and to type of onset, to the cause and number of insults suffered, and to the association of the hemiplegia with seizures. A poorer prognosis was found in hemiplegia of gradual onset arising before 4 years of age and associated with seizures, trauma or multiple insults, than in hemiplegia arising suddenly after a single insult without the occurrence of seizures. Epilepsy was found in only 23 patients on follow‐up. Poor control of fits was associated with lower IQ, speech and behaviour levels than those of the seizure‐free patients. Lesions were correctly localised by EEG in 98 per cent of cases. Improvement in serial recordings and in the control of seizures were directly related. Abnormal EEG tracings and the prognosis in terms of IQ, speech and behaviour were inversely related. RÉSUMÉ L'hémiplégie: étude clinique et électroencephalographique chez enfants Les résultats d'une étude clinique et électroencephalographique chez 57 enfants atteints d'hémiplégies sont exposés; les malades ont été suivis pendant 4 à 5 ans en moyenne de façon à voir l'aboutissement. Paralysie, atrophie et parésie ont persisté dans 80 pour cent des cas, mais ne constituaient que des facteurs secondaires par comparaison à l'atteinte des facultés mentales. Exprimées par le quotient d'intelligence, le langage et le comportement, les facultés mentales étaient rapportées à l'âge et au type d'apparition de la maladie, à la cause et au nombre des traumatismes présentés et à l'association de l'hémiplégie à des crises. On a trouvé que le prognostic était plus grave dans l'hémiplégie à début graduel apparaissant avant l'âge de 4 ans et associée à des attaques brusques, trauma ou atteintes multiples, que dans l'hémiplégie apparaissant tout‐à‐coup après une atteinte unique et exempte de crises. L'épilepsie n'a été rencontrée que chez 23 patients pendant le temps d'observation. Un mauvais contrôle des crises était associéà un quotient d'intelligence, langage et comportement plus bas que ceux des patients exempts de crises. Les lésions ont été correctement localisées par EEG dans 98 pour cent des cas. Une amélioration dans les séries d'enregistrements était associée au contrôle des crises. Des courbes anormales d'EEG étaient inversement reliées au prognostic en terme de quotient d'intelligence, langage et comportement. ZUSAMMENFASSUNG Hemiplegie: Klinische und elektroenzephalographische Untersuchungen im Kindesalter Es wird über die Ergebnisse klinischer und elektroenzephalographischer Untersuchungen bei 57 Kindern mit Hemiplegie berichtet. Die Nachuntersuchungen wurden für die Durchschnittsdauer von 4–5 Jahren fortgesetzt, um die Endresultate zu bestimmen. In 80 prozent der Fälle verblieben spastischer Zustand, Muskelschwund und Lähmung unverändert, doch soll diesen Faktoren geringere Bedeutung zugemessen werden, als dem Faktor der geistigen Fähigkeit. Geistige Fähigkeit wurde an Hand des IQ, des Sprachzustands und des Verhaltens im Verhältnis zu Alter und Anfangsart der Krankheit ermessen, sowohl wie dem Ursprung des Zustands, der Anzahl der Insulte und dem Zusammenhang zwischen Hemiplegie und Krampfanfällen. Es ergab sich, dass Fälle von allmählich ausbrechender Hemiplegie vor dem 4. Lebensjahr, mit Krampfanfällen, Trauma, oder mehreren Insulten, eine ungünstigere Prognose darstellten, als solche, in denen die Krankheit plötzlich, in Abwesenheit jeglicher Krampfanfälle, einem vereinzelten Insult folgte. Die Nachuntersuchungen ergaben nur 23 Fälle von Epilepsie. Bei Patienten, deren Krampfanfälle unausreichend kontrolliert waren, fand man niedrigere Werte im IQ, Sprachermessen und im Verhalten, als bei Patienten ohne Krampfälle. Die EEG Untersuchungen erwiesen bei 98 prozent der Patienten eine korrekte Lokalisierung. Es wurde eine Besserung im Reihen‐EEG bei Patienten, deren Krampfanfälle kontrollierbar waren, festgestellt. Ebenso war es möglich, abnorme Zeichen umgekehrt mit der Prognose von IQ, Sprachzustand und Verhalten auszuwerten.