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Use of Abdominal Decompression in Pregnancy and Labour to Improve Foetal Oxygenation
Author(s) -
Heyns O. S.
Publication year - 1962
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1962.tb03216.x
Subject(s) - decompression , medicine , pregnancy , fetus , obstetrics , abdominal pain , surgery , genetics , biology
SUMMARY Apparatus has been devised whereby the atmospheric pressure around the abdominal wall can be reduced considerably, and in pregnancy or labour this has been shown to cause a substantial reduction in intra‐amniotic pressure during uterine contractions. Abdominal decompression applied in primiparae during pregnancy significantly shortens labour. During labour it is an effective pain‐easer, and it can be controlled by the patient herself, according to the degree of relief required. Decompression has also been found to benefit the foetus, the babies born in this way being definitely ahead in development. To demonstrate the superiority of decompression babies, 80 control and 244 decompression infants have been tested for physical and mental qualities by the Gesell method. With 30 to 130 decompression runs during pregnancy, the difference between the Gesell assessments of the treated babies and controls is more than 15 times its standard error. Pregnancy decompression by means of the device may act by improving the blood circulation of the placenta. It is suggested that such improved oxygenation in utero prevents loss or impairment of neurones. If this claim is substantiated, cerebral palsy may be reduced, the proportion of inferior newborn babies may be raised to a normal level, and the proportion of superior infants largely increased. In our decompression series the proportion of superior infants approaches 20 per cent, against the normal 2–3 per cent; 10 per cent of the decompression babies have an F factor of 150 or higher. RÉSUMÉ Utilisation de la décompression abdominale pendant al grossesse et I'accouchement pour améliorer I'oxygénation du foetus On a créé un appareil qui permet de réduire considéablement la pression atmosphérique autour de la paroi abdominale et l'on a montré que cette technique appliquée au cours de la grossesse et du travail cause une réduction importante de la pression intra‐amniotique pendant les contractions utérines. L'application de la déecompression abdominale áa la primipare pendant la grossesse raccourcit la durée du travail et diminue la douleur de facon significative. Calmant efficace de la douleur pendant le travail, la décompression peut étre alors contrôlée par la patiente elle‐méme selon le degré de soulagement voulu. On a aussi montré que la décompression est avantageuse pour le foetus: le dévelopement des bébés nés de cette facon est assurément plus avancé. Pour démontrer la supériorité des bébés ‘décompressés’, 80 contrôles et 244 nourrissons ‘décompressés’ ont été examinés au point de vue physique et mental par la méthode de Gesell. Les bébés ‘decompressés’ se sont révélés supérieurs aux autres de facon significative. Aprés 30 à 130 séances de dé compression au cours de la grossesse la différence entre les évaluations de Gesell chez les bébés traités et chez les contrôles est supérieures â 15 fois l'erreur standard. La décompression pendant la grossesse peut tout simplement améliorer la circulation sanguine du placenta. On a suggéré que l'amélioration par ce moyen de l'oxygénation in utero pourrait prévenir la perte ou I'altération de neurones. Si cette hypothése confirme. la paralysie cérébrale pourrait etree, la proportion de nouveau‐nés inférieurs pourrait étre amenée à un niveau normal et la proportion de nourrissons supérieurs largement augmentée. Dans nos series de décompression la proportion de nourrissons supérieurs approche 20 pour cent au lieu des 2–3 pour cent habituels. ZUSAMMENFASSUNG Die Anwendung der Bauch‐Dekompression wäahrend Schwangerschaft und Geburt zur Förderung der foetalen Sauerstoffsättigung. Ein Gerät, welches des Aussendruck auf die Bauchwand beträchtlich herabsetzt, ermöglicht es, während Schwangerschaft und Geburt, den intra‐amniotischen Druck während der Geburtswehen erheblich herabzusetzen. Wenn dieses Gerät während der Schwangerschaft Erstgebärender angewandt wird, verkürzt es ersichtlich die Dauer der Wehen und Schmerzen. Während der Geburtswehen wirkt das Gerät als guter Schmerzstiller, der von der Patientin selbst, je nach Bedarf, angewandt werden kann. Es wurde auch festgestellt, dass Dekompression dem Foetus ebenfalls gut tut. Kinder, die in dieser Weise geboren wurden, entwickelten sich ersichtlich früher, als andere. Um zu beweisen, dass Dekom‐pressionskinder anderen in der Entwicklung voraus waren, wurde eine Serie von 244 solchen Kindern und eine Kontrollgruppe von 80 anderen in Bezug auf körperliche und geistige Fähigkeiten nach der Gesell Methode untersucht. Die Dekompressionskinder erwiesen sich als weitaus fortgeschrittener, als die Kinder der Kontrollgruppe. Bei 30 bis 130 Dekompressionen während der Schwangerschaft ist der Unterschied zwischen den Gesell Resultaten der behandelten und nichtbehandelten Kinder mehr als 15 mal erwiesen. Es mag sein, dass Dekornpression während der Schwangerschaft nur die Blutzirkulation der Plazenta fördert. Der Autor ist der Meinung, dass bessere Sauerstoffverhältnisse in utero , mit Hilfe des Geräts, Neuronschädigung oder Verlust verhindern können. Falls es gelingt, dies zu beweisen, mag das Auftreten der Zerebrallähmung verringert werden, das Verhätniss der minderfähigen Neugeborenen kann zu normalen Werten gehoben werden und die Zahl derer mit guten Fähigkeiten weit vergrössert. In unserer Dekompressionsserie betragt das Verhältnis der fähigen Kinder 20 Prozent zu 2–3 prozent der normalen.