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Pathological Anatomy of Anoxia
Author(s) -
MORISON J. EDGAR
Publication year - 1961
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1961.tb10421.x
Subject(s) - pathological , cerebral anoxia , anoxic waters , pathological anatomy , medicine , pathology , anesthesia , biology , ecology
SUMMARY Anoxic lesions may be secondary to intrinsic defects within the individual, and only when they result from environmental conditions and are extrinsic should they, rather than the initial defect, be recognised as a basis for death. Though of great importance, the primary maternal, placental and obstetrical basis for extrinsic anoxia in the foetal and neonatal period is not further discussed here. The predominant lesions of anoxia result from congestion of vascular channels, haemorrhages from small blood vessels and the escape of oedema fluid. The lesions vary somewhat in the different organs. In the lungs the importance of the control of blood flow through the lungs at birth is stressed, and the lack of knowledge on how overloading of the pulmonary circuit is prevented is mentioned. It is necessary to distinguish intraventricular haemorrhages of anoxic origin from subdural haemorrhages of traumatic origin, but, while certain extensive lesions can be recognised, the anatomical changes in lesser degrees of brain damage are unsatisfactorily appreciated. The relationship of perinatal anoxia to the pathological changes found in most cases of brain damage of later childhood also remains uncertain. RÉSUMÉ Anatomie pathologique de Ľanoxie Les lésions anoxiques peuvent être consécutives aux vices intrinsèques de Ľindividu et c'est seulement lorsqu'elles résultent des conditions du milieu et sont extrinsèques qu'on devrait voir en elles, et non dans le vice initial, la cause du décès. Bien que très importantes les causes primaires ďorigine maternelle, placentaire et obstétricale de Ľanoxie extrinsèque au cours de la période foetale et néonatale ne sont pas discutées ici. Dans Ľanoxie, les lésions principales sont dues à la congestion des voies vasculaires, aux hémorragies des petits vaisseaux sanguins et àĽécoulement du liquide oedémateux. Les lésions varient quelque peu selon les organes. Dans les poumons, on souligne Ľimportance du contrôle du flux sanguin à la naissance; les auteurs font observer qu'on ignore comment prévenir la surcharge du circuit pulmonaire. II faut distinguer les hémorragies intraventriculaires ďorigine traumatique, mais, tandis que certaines lésions étendues peuvent être diagnostiquées, les modifications anatomiques moins importantes causées à une lésion cérébrale ne peuvent être évaluées de façon satisfaisante. Le doute subsiste aussi sur les rapports entre Ľanoxie périnatale et les modifications pathologiques relevées dans la plupart des cas de lésion cérébrale de Ľenfance. ZUSAMMENFASSUNG Pathologische Anatomie der Anoxie Anoxische Störungen können durch innerliche Defekte des Individuums bedingt sein und mussten nur wenn sie aus den Umgebungsverhältnissen entstanden und äusserlich sind als Ursache des Todes, anstatt des initialen Defektes, anerkannt werden. Obgleich sehr wichtig, werden hier die primären mütterlichen, plazentalen und obstetrikalen Ursachen der äusserlichen Anoxie wahrend der fötalen und neonatalen Periode nicht erörtert. Die vorherrschenden Läsionen der Anoxie entstehen durch Kongestion der Blutbahnen, Hämorrhagien der kleinen Blutgefässe und Abfluss der Odemfliissigkeit. Die Läsionen verändern sich etwas in den verschiedenen Organen. In den Lungen wird die Wichtigkeit der Kontrolle des Blutflusses bei der Geburt betont und der Mangel an Kenntnissen über die Möglichkeiten, der Ueberladung des Lungenkreislaufs vorzubeugen, wird erwähnt. Intraventrikuläre Hämorrhagien traumatischen Ursprungs müssen unterschieden werden, aber, während es möglich ist, gewisse ausgebreitete Schädigungen zu erkennen, kann man anatomische Veränderungen bei geringeren Hirnschädigungen nur ungeniigend schätzen. Die Beziehungen zwischen der perinatalen Anoxie und den in den meisten Fällen von Hirnschädigungen der späteren Kindheit angetroffenen pathoiogischen Veränderungen bleiben auch ungewiss.

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