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Risk Register
Author(s) -
LINDON ROBERT L.
Publication year - 1961
Publication title -
developmental medicine and child neurology
Language(s) - French
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.658
H-Index - 143
eISSN - 1469-8749
pISSN - 0012-1622
DOI - 10.1111/j.1469-8749.1961.tb10401.x
Subject(s) - register (sociolinguistics) , medicine , etiology , pediatrics , gynecology , philosophy , linguistics , psychiatry
SUMMARY Too many children with defects are still being diagnosed too late for treatment to be fully effective. The merits of three methods of detecting such defects, involving the central nervous, visual and aural systems, are discussed. The compilation of a Risk Register is suggested as an immediate and practical additional method to the present symptomatic method of detection, and a skeleton classification of aetiological categories is given. The Medical Officer of Health is suggested as the custodian for the Risk Register, his area of practice being large, with fixed and finite boundaries, and his staff being already used to assessing and collating this type of information. For the system to be a success, he should also initiate the follow‐up examinations and act as the team's co‐ordinator. The role of expert diagnostic teams, and their liaison with the family doctor, schoolteachers and psychologists is discussed. The primary purpose of a Risk Register is therefore to ensure earlier diagnosis during infancy, efficient and regular review, and appropriate management and treatment of those unfortunates who are born with a congenital defect. RÉSUMÉ Registre de risques Il y a encore trop ďenfants déficients pour Iesquels le diagnostic est fait si tardivement que le traitement ne peut plus être totalement efficace. Ľauteur discute des mérites de trois méthodes de détection de déficiences frappant le système nerveux central et les appareils visuels et auditifs. Il propose la constitution ďun ‘registre de risques’ qui pourrait compléter rapidement et de façon pratique la méthode de détection symptomatique actuelle et un squelette de classification de catégories étiologiques. Il suggère que le médecin officier de santé soit chargé de ce ‘registre de risques’ entre autres parce que sa zône ďactivité est vaste et a des limites bien déterminées et circonscrites. De plus, son équipe pourra toujours servir à récolter et confronter ce type de renseignements. Il faudrait pour que le système soit efficace qu'il soit aussi Ľinitiateur des examens ultérieurs et le coordinateur de Ľéquipe. Ľauteur discute du rôle ďune équipe de diagnostic expérimentée et de ses rapports avec le médecin de famille, les professeurs et les psychologues scolaires. Le but essentiel ďun ‘registre de risques’ serait done ďassurer un diagnostic plus précoce durant Ľenfance, des contrôles efficaces et réguliers et un traitement et des soins appropriés à ceux ďentre nous qui ont eu la malchance de naître avec une deficience congénitale. ZUSAMMENFASSUNG Risiko Register Zu viele Kinder mit Defekten werden noch zu Spät erkannt so dass die Behandlung nicht mehr völlig wirksam sein kann. Die Vorzüge dreier Untersuchungsmethoden der Defekte, die das zentral‐nervensystem und die seh und gehörsysteme befallen, werden besprochen. Die Einrichtung eines ‘Risiko Registers’ wird vorgeschlagen als ummittelbare und praktische Hilfsmethode und ein Klassifizierungs Entwurf der ätiologischen Kategorien wird gegeben. Der ärztliche Gesundheitsoflizier wird als Hüter des ‘Risiko Register’ vorgeschlagen, weil unter anderen Gründen sein Wirkungsgebiet weit ist und feste Grenzen besitzt und sein Personnal bereits gewöhnt ist, diese Art Auskünfte zu sammeln und zu vergleichen. Wenn dieser vorschlag angenomen währe, müsste er damit sich dieses‐system erfolgreich erweise, audi die folgenden Untersuchungen einleiten und das Personnal koordinieren. Die Rolle eines erfahrenen Personnals für die Diagnose und die Beziehungen zwischen diesem Personnal und den Famillienarzt den Schullehrern und Psychologen wird erörtert. Das Hauptziehl eines ‘Risoko‐Registers’ ist folglich, eine frühere Diagnose im Kindesalter, wirksame und regelmässige Prüfungen und angemessene Pflege und Behandlung für diejenigen unter uns die das Unglück hatten, mit einem angeborenen Defekt zur Welt zu kommen.

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