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Outbreak of systemic aspergillosis in a neonatal intensive care unit
Author(s) -
Singer Sybille,
Singer D.,
Rüchel R.,
Mergeryan H.,
Schmidt Ursula,
Harms K.
Publication year - 1998
Publication title -
mycoses
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1998.tb00328.x
Subject(s) - aspergillosis , outbreak , medicine , neonatal intensive care unit , intensive care medicine , intensive care unit , pediatrics , virology , immunology
Summary. Small pre‐term neonates are susceptible to cutaneous aspergillosis because of their immature immune system and because of the vulnerability of their skin. In addition, the common therapy with broad‐spectrum antibiotic drugs and corticoids creates a favourable milieu for fungal superinfections. We present four pre‐term neonates who succumbed to cutaneous aspergillosis that subsequently developed into a systemic infection. The source of the infection proved to be contaminated latex finger stalls. Three of the four patients died. The poor prognosis for systemic aspergillosis can only be improved by an early therapy with amphotericin B, possibly in liposomal form. Zusammenfassung Sehr kleine Frühgeborene sind aufgrund der unreifen Immunabwehr und der leicht verletzbaren Haut besonders prädisponiert für kutane Aspergillus‐Infektionen. Eine Therapie mit Breitspektrumantibiotika und Kortikoiden schafft zudem ein Milieu mit guten Wachstumsvoraussetzungen für Pilze. Wir stellen vier Frühgeborene vor, bei denen eine primär cutane Aspergillose zu einer systemischen Infektion disseminierte. Als Infektionsherd konnten kontaminierte Latex‐Fingerlinge identifiziert werden. Die schlechte Prognose der systemischen Aspergillose ist nur durch eine früh einsetzende Therapie mit Amphotericin B, eventuell in liposomaler Form, zu verbessern.