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Epidemiological study of Candida spp. colonization in cardiovascular surgical patients
Author(s) -
Tran L. T.,
Auger P.,
Marchand R.,
Carrier M.,
Pelletier C.
Publication year - 1997
Publication title -
mycoses
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1997.tb00209.x
Subject(s) - medicine , perioperative , candida parapsilosis , candida albicans , epidemiology , univariate analysis , gynecology , surgery , multivariate analysis , microbiology and biotechnology , biology
Summary.Candida infections involve multiple risk factors. Among the independent risk factors identified, the degree of colonization of Candida spp. allows the prediction of subsequent severe candidosis in surgical patients. The aim of this study was to assess among 13 selected variables, those that would best predict the perioperative variation of the colonization index (CI) of Candida spp. in cardiovascular surgical patients. The colonization index took into account the number of sites colonized and the density of growth. The results showed that 56.8% of our patients were colonized perioperatively. A total of 116 isolates were identified and Candida albicans accounted for 76.7% of the strains. Among the patients who developed post‐surgical Candida infections, 57.1% had an increase of the CI early after the operation. By univariate analysis, three factors were significantly associated with an increase of the CI in patients after surgery: sex (female), the duration of central intravascular catheterization and the length of stay in the surgical intensive care unit (SICU). Epidemiological data could help predict those patients who are at risk of developing Candida infections. Zusammenfassung.Candida ‐Infektionen gedeihen auf dem Boden mehrfacher Risikofaktoren. Unter allen bekannten unabhängigen Risikofaktoren erlaubt die Candida ‐Besiedlungsdichte eine schwere, auf die Chirurgie folgende Candidose der Patienten vorherzusagen. Ziel dieser Studie war es, unter 13 ausgewählten Variablen diejenigen festzustellen, die am besten die perioperative Variante des Besiedlungsindex (CI) von Candida spp. bei Patienten mit Kardiovaskulärchirurgie vorhersagen. Der Besiedlungsindex berücksichtigt die Zahl der Orte der Besiedlung und die Wachstumsdichte. Die Resultate zeigten, daß bei 56.8% der Patienten während der Operation eine Besiedlung stattfand. Eine Gesamtzahl von 116 Isolaten wurde identifiziert, wovon 76.7% Candida albicans waren. Unter den Patienten, die postoperativ Candida ‐Infektionen entwickelten, zeigten 57.1% sehr früh nach dem Eingriff einen Anstieg des Besiedlungsindex (CI). Eine univariate Analyse diskriminierte drei assoziierte Faktoren, die für das signifikant verstärkte Auftreten des Besiedlungsindex (CI) bei Patienten nach der Operation verantwortlich waren: das Geschlecht (weiblich), die Dauer der zentralen intravaskulären Katheterisierung und die Länge des Aufenthaltes auf der Intensivstation (SICU). Die Ergebnisse zeigen, daß epidemiologische Daten vorhersagen können, welche Patienten prädestiniert sind, Candida ‐Infektionen zu entwickeln.

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