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Specific and non‐specific parameters of the host defence system in patients with superficial fungal infections
Author(s) -
Silverio A. Di,
Zeccara C.,
Serra F.,
Mosca M.,
Ubezio S.,
Merlini C.,
Fietta A.
Publication year - 1995
Publication title -
mycoses
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1995.tb00019.x
Subject(s) - host (biology) , microbiology and biotechnology , host response , immunology , biology , medicine , immune system , ecology
Summary. Some measures of systemic host defences, i.e. white cell counts, lymphocyte subsets, delayed‐type hypersensitivity and polymorphonuclear leucocyte functions, were evaluated in 42 patients suffering from cutaneous superficial mycoses and in 35 healthy volunteers. Patients were divided according to the extent of their lesions into two groups: group A (30 patients) with skin involvement ≥30% and group B (12 patients) with skin involvement ≤1%. No significant abnormalities in systemic defence mechanisms were observed in group B patients, whereas multiple alterations of polymorphonuclear phagocyte activities, i.e. chemotaxis, phagocytosis, mitogeninduced superoxide anion production, were observed in patients with extensive lesions. The values of these phagocytic functions remained significantly reduced ( P <0.01) in these patients after recovery and during a 6‐month follow‐up period. Zusammenfassung. In 42 Patienten mit oberflächlicher kutaner Mykose und einer Kontrollgruppe von 35 gesunden Freiwilligen wurden einige Parameter der systemischen Infektabwehr bestimmt, wie Leukozytenzahlen, Lymphozytenuntergruppen, Überempfindlichkeit vom verzögerten Typ und Funktionen der polymorphkernigen Leukozyten. Die Patienten wurden anhand der Flächenausdehnung ihrer Läsionen in zwei Gruppen unterteilt: Gruppe A (30 Patienten) mit Hautläsionen auf ≥30% der Körperoberfläche und Gruppe B mit Hautläsionen von ≤1% der Körperoberfläche. An den Patienten der Gruppe B wurden keine signifikanten Abnormalitäten der systemischen Abwehrmechanismen beobachtet, während bei den Patienten mit ausgedehnten Läsionen vielfache Veränderungen der polymorphkernigen Phagozytenaktivität, wie z.B. Chemotaxis. Phagozytose und mitogen‐induzierte Produktion von Superoxydanionen, nachgewiesen wurden. Die Werte der Phagozyteufunktionen bei diesen Patienten blieben signifikant verringert (P<0.01). sowohl nach Entlassung als auch in der sechsmonatigen Nachuntersuchungsperiode.

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