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Obstructive bronchial aspergillosis after heart transplantation
Author(s) -
Hummel M.,
Schüler S.,
Hempel Susanne,
Rees W.,
Hetzer R.
Publication year - 1993
Publication title -
mycoses
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1993.tb00733.x
Subject(s) - aspergillosis , medicine , heart transplantation , transplantation , heart lung transplantation , cardiology , immunology
Summary. Obstructive bronchial aspergillosis is a rarely observed consequence of Aspergillus infection. It occurs not only in patients with the acquired immunodeficiency syndrome (AIDS), but also after heart transplantation (HTx) if T cells are reduced markedly by the application of anti‐thymocyte globulin (ATG) in addition to immuno‐suppression with corticosteroids. In contrast to invasive aspergillosis or Aspergillus tracheobronch‐itis, the course of this form of Aspergillus infection may not be accompanied by symptoms, because bronchial inflammation with pseudomembranes, ulcers or destruction of mucosa and intra‐pulmonary infiltrates are absent. To prevent invasive aspergillosis following HTx, intensive anti‐fungal therapy is necessary in cases of bronchial obstructive aspergillosis, because this form of Aspergillus infection seems to represent a stage before recognizable invasive disease, as in other immunocompromised patients. Zusammenfassung. Die obstruktive bronchiale Aspergillose ist eine seltene Verlaufsform der Aspergillus‐ Infektion. Sie tritt nicht nur bei Patien‐ten mit einem envorbenen Immundefektsyndrom (AIDS) auf, sondern auch bei Patienten nach Herztransplantation. Ursache ist möglichenveise eine deutlich reduzierte T‐Zellzahl nach Gabe von Antithymocytenglobulin (ATG) bei zusätzlicher Behandlung mit Corticosteroiden. Im Gegensatz zur invasiven Aspergillose oder Aspergillus‐ Tracheo‐bronchitis kann diese Form der Aspergillus‐ Infektion symptomlos verlaufen, da dabei keine pseudomem‐branöse bronchiale Entzündung, Ulzerationen, Mukosadestruktionen und intrapulmonale Infiltration auftreten. Um eine invasive Aspergillus‐ Infektion nach Herztransplantation zu verhindern, ist eine intensive antimykotische Behandlung bereits beim Auftreten einer obstruktiven bron‐chialen Aspergillose erforderlich, da diese Verlaufsform eine Vorstufe einer invasiven Aspergillose bei immunsupprimierten Patienten sein kann.