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Candida guilliermondii var . guilliermondii Infection in Infertile Women: Candida guillievmondii var. guilliermondii‐ Infektionen bei unfruchtbaren Frauen
Author(s) -
Nagy B.,
Sutka P.,
ZiweElAbidine M.,
Kovács I.,
Forgács V.,
Pulay T.,
Gimes R.,
Paulin F.,
Lindeisz F.,
Csépli J.,
Csömör S.
Publication year - 1989
Publication title -
mycoses
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1989.tb02283.x
Subject(s) - candida albicans , ketoconazole , gynecology , agglutination (biology) , medicine , latex fixation test , microbiology and biotechnology , antigen , biology , immunology , antibody , antifungal
Summary: The sera of 263 women — 217 infertile and 46 pregnant — were examined by various serological methods (precipitation test, agglutination, indirect immuno‐fluorescence) to detect Candida guilliermondii var. guilliermondii (C.g .) infection. The precipitation reaction was performed with extracellular C. guilliermondiiantigen , the agglutination reaction was employed parallel with C. albicans . In the infertile group 122 (56,2%) proved to be C.g. positive, while in the fertile 11 women (23,9 %) proved to be so, the level of significance being p < 0,0001 between the two groups. A one‐month ketoconazole treatment (one tablet, 200mg/day) was adequate for eleminating the C.g . infection. In a few cases hystological examinations were also performed according to Gomori‐Grocott and yeast cells could be detected in the stroma of the ovary. IgA, IgG, IgM, Gc‐globulin, transferrin and ferritin determinations were carried out before and after the ketoconazole treatment, and there were significant differences in the IgM and transferrin levels between the infected and non‐infected groups. Zusammenfassung: Die Seren von 263 Frauen — 217 infertile and 46 schwangere — wurden mit mehreren serologischen Methoden (Präzipitationstest, Direktagglutination, indirekte Immunfluoreszenz) auf Candida guilliennondii‐ Infektionen untersucht. Der Präzipitationstest wurde mit einem extrazellulären C. guilliermondii ‐Antigen durchgeführt, die Candida‐ Direktagglutination wurde parallel mit C. gulliermondii und mit C. albicans angesetzt. In der Infertilen‐Gruppe reagierten 122 (56,2%), in der Schwangeren‐Gruppe 11 (23,9 %) positiv für C. guilliermondii‐ Anti‐körper; der Unterschied zwischen den beiden Gruppen war mit p < 0.0001 signifikant. Eine Ketoconazol‐Therapie (200 mg pro die) von 1 Monat Dauer reichte aus, um die C. guilliermondii‐ Infektion zu beseitigen. In einigen Fällen wurden histologische Untersuchungen durchgeführt, und mit der Gomori‐Grocott‐Färbung konnten Pilzzellen im Stroma der Ovarien nachgewiesen werden. IgA‐, IgG‐, IgM‐, Gc‐Globulin‐, Transferrin‐ und Ferritin‐Bestimmungen wurden vor und nach der Ketoconazol‐The‐rapie durchgeführt. Zwischen den Infizierten und Nichtinfizierten bestanden signifikante Unterschiede im IgM‐ und Transferrin‐Spiegel. Die Autoren erzielten 5 Schwangerschaften von 56 behandelten Frauen innerhalb von 6 Monaten.

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