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Subcutaneous Granuloma Caused by Phialophora richardiae: : Case Report and Review of the Literature Phialophora richardsiae‐bedingtes , subkutanes Granulom: Fallbeschreibung und Literaturübersicht
Author(s) -
Guého Eveline,
Bonnefoy A.,
Luboinski J.,
Petit J. C.,
Hoog G. S.
Publication year - 1989
Publication title -
mycoses
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1989.tb02235.x
Subject(s) - pseudomonas stutzeri , medicine , microbiology and biotechnology , biology , bacteria , genetics
Summary: A phaeomycotic cyst in a 47‐year‐old man, caused by Phialophora richardsiae , was treated successfully by excision. A critical review of the literature indicates that the pathological course of P. richardsiae infections usually follows a similar pattern to that of the present case, viz. generation of a well‐defined and limited nodule following traumatic subcutaneous introduction of the fungus. The nodule typically accumulates a viscous yellow fluid. The infection remains localized, often being encapsulated by a fibrous layer; adenopathy is not observed. Concomitant bacterial infections are also common; in the present case Pseudomonas stutzeri was identified. Neither bacterial nor fungal infection recurred after surgery. Zusammenfassung: Eine Phaeohyphomykose verursacht durch Phialophora richardshe bei einem 47‐jährigen Mann, wurde durch chirurgische Entfernung der Zyste erfolgreich behandelt. Die Durchsicht der Literatur zeigt, daß der Verlauf einer P. richardsiae‐Infektion , ähnlich wie bei unserem Fall, einem bestimmten Muster folgt: Regelmäßig bildet sich nach der traumatischen, subkutanen Infektion ein umschriebener Knoten. Die Zyste enthält eine viskose, gelbliche Flüssigkeit und wird oft durch eine Fibrinschicht eingekapselt. Eine Adenopathie wird nicht beobachtet. Eine gleichzeitige bakterielle Infektion ist häufig; im vorliegenden Fall handelt es sich um Pseudomonas stutzeri Keine der beiden Infektionen trat nach der Entfernung der Zyste erneut auf.