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Polyarticular Arthritis Due to Sporothrix schenckii /Polyartikuläre Arthritis durch Sporothrix schenkii
Author(s) -
Lesperance Marci,
Baumgartner D.,
Kauffman Carol A.
Publication year - 1988
Publication title -
mycoses
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1988.tb04413.x
Subject(s) - sporothrix schenckii , sporotrichosis , medicine , itraconazole , amphotericin b , dimorphic fungus , mycosis , osteomyelitis , gynecology , dermatology , surgery , antifungal , biology , genetics , yeast
Summary:  Sporothrix schenckii infection usually presents as cutaneous or lymphocutaneous disease. Rarely, this dimorphic fungus causes isolated osteoarticular infection. The patient described herein had polyarticular sporotrichosis with contiguous osteomyelitis presenting as carpal tunnel syndrome 5 years previously. He relapsed after 2 g of amphotericin B but responded to itraconazole, a new oral antifungal agent. However, he was left with severe limitation of motion in the affected joints due to the long interval from onset of symptoms to diagnosis. Zusammenfassung:  Die Sporothrix schenckii ‐Infektion ist gewöhnlich an der Haut oder im Bereich der Haut‐Lymphknoten lokalisiert. Selten verursacht dieser dimorphe Pilz eine isolierte osteoartikuläre Infektion. Der hier vorgestellte Patient hatte eine polyartikuläre Sporotrichose mit benachbarter Osteomyelitis, was sich 5 Jahre zuvor als Karpaltunnel‐Syndrom dargestellt hatte. Der Patient erlitt nach Verabreichung von insgesamt 2 g Amphotericin B einen Rückfall, sprach jedoch auf Itraconazol an. Es verblieben aber schwere Bewegungseinschränkungen der befallenen Gelenke wegen des langen Zeitraums vom Einsetzen der Symptome bis zur Diagnose.

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