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Clinical Characteristics Correlated with Different Fungi Causing Vulvovaginal Mycosis/Klinische Charakteristika der Vulvovaginalmykose in Abhängigkeit von der Erregerart
Author(s) -
Higashide K.,
Aman Reza,
Yamamuro O.
Publication year - 1988
Publication title -
mycoses
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1988.tb03869.x
Subject(s) - candida glabrata , candida albicans , corpus albicans , mycosis , microbiology and biotechnology , biology , medicine , gynecology , immunology
Summary: Vulvovaginal mycosis is primarily caused by 2 species of fungi, Candida albicans and Torulopsis glabrata. Certain clinical characteristics of vulvovaginal mycosis caused by different fungi were studied. Of the 314 cases of vulvovaginal mycosis, 259 were caused by C. albicans , 24 by Candida species other than C. albicans , 27 by T. glabrata , one by Rhodotorula , and 3 by C. albicans and T. glabrata together. The age distribution showed significantly more patients (p <0.01) under the age of 30 in the C. albicans group in the T. glabrata group. Significantly fewer (p <0.05) non‐pregnant women belonged to the C. albicans than to the non‐ albicans Candida group; the number also seemed smaller than in the T. glabrata group (p <0.10). The number of cases with leukorrhea only was significantly lower (p <0.01) in the C. albicans than in the T. glabrata group. Whether patients were single or married, nulliparous or multiparous, users of antibiotics or hormones revealed no differences. Zusammenfassung: Die Vulvovaginalmykose wird hauptsächlich von zwei Pilzarten verursacht: Candida albicans und Torulopsis glabrata. Im vorliegenden Beitrag wird die ätiologie dieser Erkrankung in einem Patientinnenkollektiv statistisch untersucht. Es zeigte sich, daß von 314 Fällen vulvovaginal Mykose 259 auf C. albicans , 24 auf andere Candida ‐Species als C. albicans , 27 auf T. glabrata , einer auf Rhodotorula und 3 auf Mischinfektionen durch C. albicans und T. glabrata zurückzuführen waren. Hinsichtlich der Altersverteilung kamen jüngere als 30 Jahre alte Patientinnen statistisch signifikant häufiger (p <0.01) in der C. albicans ‐Gruppe als in der T. glabrata‐ Gruppe vor. Eine signifikant geringere Anzahl nicht‐schwangerer Frauen (p <0.05) ist in der C. albicans ‐Gruppe, verglichen mit der nicht‐ albicans Candida‐ Gruppe wie auch mit der T. glabrata ‐Gruppe (p <0.10), enthalten. Fälle mit Leukorrhoe allein fand sich statistisch signifikant seltener in der C. albicans‐ als in der T. glabrata ‐Gruppe (p <0.01). Ob die Patientinnen ledig oder verheiratet, Nullipara oder Multipara waren oder ob sie Antibiotika oder Hormone nahmen zeigte keine statistisch signifikanten Unterschiede.