Premium
Mycological‐Diagnostic Assessment of the Efficacy of Amphotericin B + Flucytosine to Control Cryptococcus neoformans in AIDS Patients */Mykologisch‐diagnostische Beurteilung der Wirksamkeit von Amphotericin B + Flucytosin gegen Cryptococcus neoformans bei AIDS‐Patienten
Author(s) -
Staib F.,
Seibold M.
Publication year - 1988
Publication title -
mycoses
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1988.tb03864.x
Subject(s) - flucytosine , cryptococcus neoformans , amphotericin b , cryptococcosis , medicine , serology , cryptococcus , microbiology and biotechnology , gynecology , immunology , antifungal , biology , antibody
Optimal diagnostic data (microscopy, culture and serology) on 15 cases of Cr. neoformans infection in AIDS patients served as a basis for the preliminary subdivision of the stages of cryptococcosis: Primary (minor involvement of the lungs only) and secondary (hematogenous dissemination with involvement of various organs) stages. Cr. neoformans counts in body fluids and antigen titres in serum and CSF proved to be useful criteria to assess the stage of infection. The efficacy of the combination therapy with amphotericin B + flucytosine seems to be related to the stage of infection. From the mycological point of view, the standard combination of 0.3–0.5 mg/kg BW/d amphotericin B and 150 mg/kg BW/d flucytosine proved to be effective. Data on sensitivity of the agent to amphotericin B and flucytosine are presented in a summarized form. The subjects of duration of therapy, relapse and resistance to flucytosine are commented by means of examples. It should be the aim of an optimal therapy of cryptococcosis to diagnose this mycotic disease in its primary stage. Zusammenfassung: Anhand von 15 Fällen wird versucht, die Cr. neoformans‐ Infektion AIDS‐Kranker in das Primärstadium (alleiniger und geringer Befall der Lunge) und das Sekundärstadium (hämatogene Dissemination mit Befall verschiedener Organe) einzuteilen. Die Keimzahl von Cr. neoformans in Körperflüssigkeiten und der Cr. neoformans ‐Antigentiter in Serum und Liquor dienten hierbei als die beiden wesentlichen Kriterien zur Einschätzung des Stadiums der Infektion und seiner Therapierbarkeit. Aus mykologischer Sicht erwies sich die Standardkombination von Amphotericin B (0,3–0,5 mg/kg KG täglich) + Flucytosin (150 mg/kg KG täglich) als wirksam. Anhand von Beispielen wird zu den Themen: Dauer der Therapie, Rezidiv und Flucytosin‐Resistenz Stellung genommen. über die Empfindlichkeit der Cr. neoformans ‐Stämme gegen Amphotericin B und Flucytosin (Ancotil ) wird zusammenfassend berichtet. Voraussetzung für eine optimale Therapierbarkeit der Kryptokokkose scheint die Diagnostik dieser Mykose in ihrem Primärstadium zu sein.