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Die Entwicklungsmechanismen der cutanen Immunantwort bei der Trichophyton‐rubrum‐Infektion/Mechanism of Cutaneous Immune Responses in Trichophyton rubrum Infections
Author(s) -
Lestschenko W M.,
Fedotow W. P.
Publication year - 1986
Publication title -
mycoses
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1986.tb03795.x
Subject(s) - medicine , trichophyton rubrum , gynecology , dermatology , antifungal
Zusammenfassung: 288 Kranke mit Trichophyton rubnim‐Infektionen wurden klinisch and mit mykologischen, immunologischen, histomorphologischen und zytologischen Methoden untersucht. Positive Hautreaktionen vom verzögerten Typ auf spezifisches Antigen wurden bei 187 Patienten mit überwiegend squamöser und exsudativer Mykose und einer Erkrankungsdauer bis zu einem Jahr nachgewiesen. Monozytose und Neutrophilopenie im Blut, eine positive Reaktion auf Applikation von DNCB, ein hohes Niveau der T‐rosettenbildenden Zellen und eine spezifische Funktion der T‐Lymphozyten, wie sie mit der Blasten‐Transformation und der Hemmung der Leukozytenmigration nachzuweisen ist, begleiteten papulöse Hautreaktionen. Histomorphologisch waren sie durch einen erhöhten Anteil der mononuklearen Zellen im entzündlichen Infiltrat und durch Kollagendegeneration gekennzeichnet. Die Hautreaktionen vom Soforttyp waren bei 163 Kranken positiv, meist bei generalisierter und exsudativer Mykose mit Mykiden oder Ekzematisation und mit einer Erkrankungsdauer über sieben Jahren. Die histologische Struktur der bullösen Hautreaktion ist durch Hautödem mit gesteigertem Anteil an polynukleären Leukozyten im Infiltrat und durch Vorhandensein von Leukozytoklasie gekennzeichnet Thrombozytose und Eosinophilie im Blut, positive Komplementbindungsreaktionen und passive Hämagglutinationsteste, positive Prausnitz‐Küstner‐und Shelley‐Teste sowie Neutrophilenschädigung begleiteten die Hautantworten vom Sofort‐Typ. Die Intensität der Hautantworten vom Sofort‐Typ war von der Zahl der B‐rosettenbildenden Zellen und der Plasmazellen nicht abhängig. Summary: 288 patients suffering from Trichophyton rubrum‐infections (rubromycosis) were examined clinically and by means of mycological, immunological, histomorphological and cytological methods. Positive delayed‐type skin reactions to specific antigen were obtained from 187 patients, mainly with squamous and exsudative mycosis and a duration of the disease up to one year. Papular skin reactions were accompanied by monocytosis and neutrophilopenia in the blood, by positive responses to application of DNCB, by a high level of T‐rosette forming cells and by specific activity of the T‐lymphocytes as seen in the blast transformation test and in the leucocyte inhibition migration test. Histomorphologically, the papular reactions were characterized by the prevalence of mononuclear cells in the inflammatory infiltrate and by degeneration of collagen. Immediate‐type skin reactions were positive in 163 patients, mainly suffering from generalized and exsudative mycosis with id‐reactions or eczematization, and with a duration of the disease exceeding seven years. The histological structure of skin blister reactions was characterized by edema of the dermis with predominance of polynuclear leucocytes in the infiltrate and by leucocytoclasia. Immediate‐type skin reactions were accompanied by thrombocytosis and eosinophilia in the blood, by positive complement fixation and passive hemagglutination tests, by positive reactions in tests according to Prausnitz‐Küstner and to Shelley and by the neutrophils damage index. At the same time, the intensity of the immediate‐type skin reactions did not correlate with the quantity of B‐rosette forming cells or plasmocytes.