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Doppelblind‐Vergleichsstudie mit Ciclopiroxolamin‐ und Miconazol‐Vaginalcreme bei uilvovaginaler Candidose
Author(s) -
Wajnberg M.,
Wajnberg Anafrida
Publication year - 1981
Publication title -
mycoses
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1981.tb01827.x
Subject(s) - gynecology , medicine
Zusammenfassung: Die Wirksamkeit und Vertraglichkeit von Ciclopiroxolamin‐ und Miconazol‐Vaginalcreme wurde in einer Doppelblind‐Vergleichsstudie an 39 Patientinnen mit vulvovaginalen Candidosen geprüft. Es wurde zunächst 6 Tage lang täglich 1 mal behandelt. Nach 1 Tag Pause erfolgte eine mykologische und klinische Befundaufnahme, an welche sich eine weitere 6‐tägige Behandlungsperiode und abschließende Befunderhebung anschloß. Beide Präparate bewirkten eine gute Rückbildung der vulvovaginalen Symptome, mit einem leichten Unterschied zugunsten von Ciclopiroxolamin. Die Rückbildung war nach 6 Tagen für beide Präparate signifikant (p < 0,001). Besonders fiel die Wirkung von Ciclopiroxolamin auf den Vaginalfluor im Vergleich zu Miconazol auf. Das Negativwerden der Nativpräparate verlief sehr zufriedenstellend, eine geringere Negativrate ergab sich bei der kulturellen Untersuchung. Mit Ciclopiroxolamin wurde ein globaler Behandlungserfolg (sehr gut und gut) bei 91,3 % und mit Miconazol bei 87,5 % der Fälle erzielt. Beide Präparate waren sehr gut verträglich und ohne Nebenwirkungen. Die Autoren halten Ciclopiroxolamin für ein empfehlenswertes Lokaltherapeutikum für vulvovaginale Candida‐Infektionen. Summary: A double‐blind study was performed on 39 female patients with vulvovaginal Candida infections, to evaluate the efficacy and tolerance of ciclopiroxolamine vaginal cream, in comparison to miconazole. The preparations were applied once a day, for a period of 6 days. After an interval of 1 day for the first evaluation of therapeutic results, the treatment was carried on for another 6 days. The final evaluation was performed one day after the end of the treatment. As to the effect on vulvovaginal symptoms (itching, burning, erythema, swelling) both preparations showed good results, with a small difference in favour of ciclopiroxolamine. Already after 6 days of treatment a statistically significant relief of these symptoms at the p < 0.001 level for both medications was registered. The effect of ciclopiroxolamine on leucorrhea was also very evident in comparison to miconazole. The mycological negativity index of both groups was satisfactory in the smear examination and sufficient in the cultures. According to clinical evaluation as well as patients' opinion, the global results were very satisfactory (very good and good) in 91.3 % of the cases in the ciclopiroxolamine‐group and 87.5 % in the miconazole‐group. Tolerance of both preparations was very good and no important side‐effects were observed. The authors conclude that ciclopiroxolamine, due to its good efficacy and tolerance, is a reliable option for the treatment of vulvovaginal Candida infections.

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