Premium
Tracheal Aspirate Screening for the Detection of Intrauterine or Intrapartum Candidiasis in the Newborn
Author(s) -
Blum M.,
Elian Inge
Publication year - 1978
Publication title -
mycoses
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 1.13
H-Index - 69
eISSN - 1439-0507
pISSN - 0933-7407
DOI - 10.1111/j.1439-0507.1978.tb01620.x
Subject(s) - candida albicans , vagina , medicine , pregnancy , gynecology , obstetrics , corpus albicans , mycosis , surgery , biology , microbiology and biotechnology , genetics
Summary From 200 women with term pregnancy and intact membranes at the beginning of labor we collected vaginal smears for Candida albicans cultures. From their newborns we collected, immediately after birth, tracheal aspirates and cultured them for C. albicans. Our results differ from those reported in the literature. From the 400 patients (200 mothers; 200 newborns), only in 17 (8.5%) vaginal smears, and only in 13 (6.5%) tracheal aspirates was C. albicans isolated. Other authors reported a percentage of 27 to 30 % positive vaginal cultures and 23.8 % infected newborns from mothers with vaginal candidiasis. We have no explanation for the different results obtained, although none of the examined women has received antimycotic treatment during their pregnancy. It is probable that the newborn in our series have swallowed the C. albicans cells during passage through the infected vagina. None of the babies in our series presented signs of congenital infection either immediately after birth or during the first month of life. In the light of our results, we consider unnecessary the initiation of prophylactic treatment of the mother during the third trimester of pregnancy, in order to avoid severe C. albicans infections in their children. Zusammenfassung Kulturen zum Nachweis von Candida albicans wurden von vaginalen Abstrichen bei 200 Frauen, mit ganzen Fruchthäuten, bei der Aufnahme im Geburtssaal angelegt. Vom Trachealaspirat der Neugeborenen dieser Mütter wurden auch Kulturen hergestellt. Während andere Autoren 27–30 % positive Vaginalkulturen bei Schwangeren und bei deren Neugeborenen 23,8 % Candida‐lnfektionen angaben, fanden wir nur 17 (8,5 %) positive Pilzkulturen und im Trachealaspirat nur 13 (6,5 %). Obgleich keine unserer Patientinnen eine antimykotische Therapie in der Schwanger‐schaft erhielt, können wir keine Erklärung für unsere Resultate finden. Es ist anzuneh‐men, daß die Neugeborenen beim passieren des infizierten Geburtskanals die Candida‐ Zellen aspiriert haben. Keines unserer Neugeborenen wies irgendwelche Zeichen einer kongenitalen Candidose, audi nicht einen Monat nach der Geburt, auf. Bewußt schlagen mehrere Autoren eine prophylakcische antimykotische Therapie im dritten Schwangerschaftstrimester vor, um Infektionen der Neugeborenen zu verhüten. Auf Grund unserer Resultate sehen wir soldi eine Therapie für nicht angebracht.