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Lack of Birth Defects among Offspring Conceived During or After Paternal Exposure to Dibromochloropropane (DBCP)
Author(s) -
POTASHNIK G.,
PHILLIP M.
Publication year - 2009
Publication title -
andrologia
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.633
H-Index - 59
eISSN - 1439-0272
pISSN - 0303-4569
DOI - 10.1111/j.1439-0272.1988.tb02374.x
Subject(s) - offspring , azoospermia , epispadias , medicine , urinary system , pregnancy , hypospadias , physiology , obstetrics , gynecology , pediatrics , infertility , biology , surgery , genetics
Summary: The present study describes birth defects and health status of offspring of men with dibromochloropropane (DBCP) induced testicular dysfunction. One case with a major anomaly (urinary bladder extrophy and epispadias) and 2 cases of minor birth defects were observed among the 34 children evaluated. This rate was similar and not significantly different (p = 0.80) from that observed in a control group of 51 children conceived during pre‐exposure in the same families. The health status of all the children was unremarkable. It is concluded that paternal exposure to DBCP, severe enough to cause azoospermia or oligozoospermia, did not increase the rate of congenital malformations or of impaired health status of offspring conceived during or after exposure. Zusammenfassung: Fehlen von Mißbildungen bei der Nachkommenschaft der Väter während oder nach Behandlung mit Dibromochloropropane (DBCP) Die vorliegende Studie berichtet über Mißbildungen und Gesundheitszustand der Nachkommenschaft von Männern mit dibromochloropropaninduzierter Hodendys‐funktion. Bei den 34 ausgewerteten Kindern trat ein Fall mit einer ausgeprägten Anomalie (Harnblasenausstülpung und Epispadie) und 2 Fälle mit geringer ausgeprägten Mißbildungen auf. Diese Rate war ähnlich und nicht signifikant unterschiedlich (p = 0,80) von der beobachteten Kontrollgruppe der 51 Kinder, die vor der Behandlung in den gleichen Familien geboren worden waren. Der Gesundheitszustand aller Kinder war unauffällig. Daraus wird geschlossen, daß die Exposition der Väter mit DBCP, welche immerhin eine Azoospermie oder Oligozoospermie verursachen kann, nicht die Rate der congenitalen Mißbildungen bzw. den Gesundheitszustand der Nachkommenschaft beeinflußt, die während oder nach der Exposition geboren wurde.

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