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Testicular Function and Fertility in Men with Homozygous Alpha‐1 Antitrypsin Deficiency
Author(s) -
HANDELSMAN D.J.,
CONWAY A.J.,
BOYLAN L.M.,
NUNEN S.A.
Publication year - 2009
Publication title -
andrologia
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.633
H-Index - 59
eISSN - 1439-0272
pISSN - 0303-4569
DOI - 10.1111/j.1439-0272.1986.tb01799.x
Subject(s) - endocrinology , medicine , luteinizing hormone , biology , testosterone (patch) , fertility , sex hormone binding globulin , semen , subclinical infection , follicle stimulating hormone , sperm , heterozygote advantage , genotype , hormone , physiology , androgen , population , genetics , gene , environmental health
Summary:  Fertility and testicular function were studied in eight men with severe homozygous (Pi ZZ variant genotype) alpha‐1 antitrypsin (AAT) deficiency. Age‐ and marital duration standardized fertility, clinical androgenic features, mean testicular volume, plasma luteinizing hormone (LH) and follicle‐stimulating hormone (FSH) and semen analysis were all normal apart from a reduction in semen volume. Mean plasma total and free testosterone were elevated and the percentage free testosterone reduced compared with age‐matched, healthy fertile controls indicative of increased sex‐hormone binding globulin (SHBG) levels representing an early marker for subclinical hepatic dysfunction associated with AAT‐deficiency. In view of the preservation of normal fertility and testicular function despite chronic respiratory disease and premature death with deleterious AAT gene variants, it is proposed that the high prevalence of genetic polymorphism in the AAT protein may be maintained by the chronological assynchrony of the periods of maximal male reproductive activity (40 years) and the late onset (> 40 years) of symptoms in severe AAT deficiency rather than by any balance between reduced reproductive fitness of homozygotes and heterozygote advantage. Zusammenfassung:  Fertilität und Hodenfunktion wurden bei 8 Männem mit schwerem homozygoten (Pi ZZ Genotypvariante) Alpha‐1‐Antitrypsin (AAT)‐Mangel untersucht. Die nach Alter und Ehedauer standardisierte Fertilität, die klinischen androgenen Merk‐male, Durchschnittshodenvolumen, durchschnittlicher Plasma‐LH und ‐FSH‐Spiegel sowie die Samenuntersuchung waren sämtlich normal mit Ausnahme eines verminderten Ejaku‐latvolumens. Das mittlere Gesamt‐Testosteron und das freie Testosteron im Plasma waren im Vergleich zu altersgleichen gesunden und fertilen Kontrollpersonen erhöht, der Pro‐zentsatz des freien Testosteron vermindert. Dieses weist ein erhöhtes androgenbindendes Globulin (SHBG) als einen frühen Anzeiger für subklinische Leberfehlfunktion im Zusam‐menhang mit dem AAT‐Mangel hin. In Hinsicht auf die normale Fertilität und Hodenfunktion trotz chronischer Lungenkrankheit und vorzeitigem Tod bei deletären AAT‐Genva‐rianten wird angenommen, daß die Erhaltung der hohen Prävalenz des genetischen Poly‐morphismus des AAT‐Proteins durch die chronologische Asynchronie der Zeiträume der maximalen männlichen Reproduktionsaktivität (unter 40 Jahre) und dem des späteren Beginns der Symptome des ausgeprägten AAT‐Mangels (über 40 Jahre) besser zu erklären ist als dutch einen Ausgleich zwischen verminderter Reproduktionsfähigkeit der Homozy‐goten und dem heterozygoten Vorteil.

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