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Microbial Flora in Semen of Asymptomatic Infertile Men
Author(s) -
BUSOLO F.,
ZANCHETTA R.,
LANZONE E.,
CUSINATO R.
Publication year - 2009
Publication title -
andrologia
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.633
H-Index - 59
eISSN - 1439-0272
pISSN - 0303-4569
DOI - 10.1111/j.1439-0272.1984.tb00282.x
Subject(s) - asymptomatic , ureaplasma urealyticum , semen , mycoplasma hominis , staphylococcus epidermidis , infertility , pregnancy , chlamydia trachomatis , doxycycline , medicine , antibiotics , microbiology and biotechnology , biology , immunology , mycoplasma , bacteria , andrology , staphylococcus aureus , genetics
Summary: A microbiological examination has been carried out in 116 patients with unexplained infertility and with asymptomatic bacteriospermia. Organisms more frequently isolated were Staphylococcus epidermidis (81.9%), non hemolytic streptococci (23.3%), diphtheroids (25%) and alpha‐hemolytic streptococci (18.1%). None of the 103 patients were positive for C. trachomatis. Mycoplasmas were isolated in 56 (48.3%) of the 116 examined samples, U. urealyticum was present in 49 (42.2%), M. hominis in 3 (2.6%) and both species in 4 (3.5%) samples of examined fluids. Forty‐one of the 56 mycoplasmas‐positive patients have been treated with doxycycline therapy. The treatment improved motility and caused decrease of coiled tails in 12 cases. Conception occurred in 5 (26.3%) of the 19 treated patients whose cultures were negative for mycoplasmas. These 5 pregnancies occurred in the patients that had high titers (> 10 5 c.c.u./ml) of ureaplasmas and in which the antibiotic therapy was successful. No pregnancy was seen in the other 22 patients where treatment failed to eradicate mycoplasmas. Zusammenfassung: Die mikrobiologische Flora im Sperma asymptomatischer infertiler Männer Eine mikrobiologische Untersuchung wurde bei 116 Patienten mit nicht erklärbarer Infertilität und asymptomatischer Bakteriospermie durchgeführt. Die meistisolierten Keime waren Staphylococcus epidermidis (81,9%), nicht‐hämolysierende Streptococcen (23,3%), Diphtheroides (25%) und alpha‐hämolysierende Streptococcen (18,1%). Bei keinem der 103 Patienten wurde C. trachomatis gefunden. Mykoplasmen wurden bei 56 (48,3%) der untersuchten Proben isoliert, U. urealyticum war bei 49 (42,2%), M. hominis in 3 (2,6%) und beide Arten bei 4 (3,5%) der Proben vorhanden. 41 der 56 Mykoplasma‐positiven Patienten wurden mit Doxycyclin therapiert. Die Behandlung verbesserte die Beweglichkeit und bewirkte eine Abnahme der Spermatozoen mit eingerollten Schwänzen bei 12 Fällen. Zur Konzeption kam es bei 5 (26,3%) der 19 behandelten Patienten, deren Kulturen keine Mykoplasmen aufwiesen. Die 5 Schwangerschaften traten bei den Patienten ein, die hohe Titer (> 10 5 c.c.u./ml) an Ureaplasmen aufwiesen und bei denen die antibiotische Therapie erfolgreich war. Bei den 22 anderen Patienten wurde keine Schwangerschaft beobachtet, wenn die Behandlung des Mykoplasmabefalls versagte.

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