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Analysis of Body Height in 829 Patients with Different Forms of Testicular Pathology
Author(s) -
RABOCH J.,
REISENAUER R.
Publication year - 2009
Publication title -
andrologia
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.633
H-Index - 59
eISSN - 1439-0272
pISSN - 0303-4569
DOI - 10.1111/j.1439-0272.1976.tb02148.x
Subject(s) - hypogonadotrophic hypogonadism , hypoplasia , medicine , testosterone (patch) , spermiogenesis , varicocele , physiology , endocrinology , hormone , spermatogenesis , infertility , biology , pregnancy , genetics
Summary Analysis of body height was performed in the control group of 500 well‐fertile men and in 829 patients with various forms of testicular pathology such as hypoplasia of testicles, unilateral and bilateral cryptorchism, hypogonadotrophic eunuchoidism, and Klinefelter's syndrome. A statistically greater average height was found in bilateral cryptorchids, unilateral cryptorchids with an adequate spermiogenesis, hypogonadotrophic eunuchoids and chromatin‐positive men. The greatest difference, when compared with the control group, was found in patients with a Klinefelter's syndrome. The authors hold the view that the plasmatic testosterone values are not the only factor conditioning the termination of the process of growth into height in males. Importance must also be given to the lowered sensibility of epiphysial growth zones to male sex hormone; this reduced sensibility is especially to be seen in chromatin‐positive men. Zusammenfassung Bericht über eine Untersuchung der Körpergröße bei 829 Patienten mit verschiede‐nen Formen der Hodenpathologie (Hodenhypoplasie, einseitiger und doppelseitiger Kryptorchismus, hypogonadotroper Eunuchoidismus und Klinefelter Syndrom) und einer Kontrollgruppe von 500 fertilen Männern. Eine statistisch signifikante größere Körperlänge wurde im Gegensatz zur Kontrollgruppe bei den Gruppen doppelseitiger Kryptorchismus, einseitiger Kryptorchismus mit adaequater Spermiogenese, hypogonadotroper Eunuchoidismus und chromatin‐positiver Männer nachgewiesen. Die größte Differenz wurde bei den Klinefelter‐Patienten gefunden. Es wird die Auffassung vertre‐ten, daß der Plasmatestosteronwert nicht der einzige Faktor sein kann, der die Beendi‐gung des Längenwachstums bestimmt. Demgegeüiber kann eine herabgesetzte Sensibi‐lität speziell bei Klinefelter‐Patienten gegeben sein.

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