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The Fractionation of Heparinized Blood *
Author(s) -
Sgouris J. T.,
Mccall K. B.,
Coryell F. C.,
Gallick H.,
Hyndman L. A.,
Anderson H. D.
Publication year - 1962
Publication title -
vox sanguinis
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.68
H-Index - 83
eISSN - 1423-0410
pISSN - 0042-9007
DOI - 10.1111/j.1423-0410.1962.tb03227.x
Subject(s) - haptoglobin , albumin , hemoglobin , chemistry , fractionation , blood proteins , chromatography , heparin , anticoagulant , globulin , medicine , immunology , biochemistry
Summary1 The fractionation of heparinized plasma obtained from blood remaining in blood‐oxygenators resulted in gamma globulin and albumin identical in yield and quality with those prepared from normal ACD plasma. 2 No heparin was detected in any of the albumin fractions but in three of the four lots reported, trace amounts of heparin oceurred in the gamma globulin fraction (0.089 mg/ml maximum). 3 Care must be taken to control the hemoglobin concentration of the plasma by: (a) collecting blood from the machine directly into ACD anticoagulant, and (b) removing the cells as rapidly as possible. Otherwise the resulting albumin is dark colored. 4 The red‐brown color of the albumin prepared from heparinized plasma of high hemoglobin content is due in part to a hemoglobin‐haptoglobin complex. This complex appears to be more stable to heat than free haptoglobin. 5 Safe criteria and an adequate record system are required in order to exclude undesirable donors, particularly the patient. Drugs and antibiotics used prior to surgery are significant only when they occur in the final purified blood derivatives. 6 If the plasma from heparinized blood is pooled with normal ACD plasma in the ratio of its availability (<1:10) the resulting hemoglobin and heparin would be further reduced approximately 10 fold in the purified derivatives.Résumé1 Le fractionnement de plasma hépariné obtenu à partir d'un cœur‐poumon artificiel donne des taux de gamma‐globuline et d'albumine identiqnes à ceux obtenus avec du plasma ACD. 2 On ne trouve aucnne trace d'héparine dans les préparations d'albumine; par contre on retrouve des traces d'héparine parmi 3 des 4 lots étudiés dans la fraction des gamma globulines, (0,089 mg/ml au maximum). 3 Il faut prendre soin d'éviter une trop forte concentration d'hémoglobine plasmatique:a) en recueillant le sang au sortir de la machine directement en solution anticoagulante ACD; et b) en séparant les érythrocytes le plus rapidement possible. Si l'on ne prend pas ces précautions, l'albumine est fortement colorée en rouge‐brun.4 La couleur rouge‐brun de l'albumine préparée à partir du plasma hépariné contenant de grandes quantités d'hémoglobine est due en partie à un complexe hémoglobine‐haptoglobine. Ce complexe semble être plus stable à la chaleur que l'haptoglobine libre. 5 Des précautions pour éliminer les donneurs indésirables sont nécessaires, en particulier en ce qui concerne le patient. Les médicaments et antibiotiques utilisés avant l'opération n'entrent en ligne de compte que si on les retronve dans les fractions purifiées. 6 Si le plasma de sang hépariné est « poolé » avec du plasma ACD dans le rapport de 1 à 10 au minimum, l'hémoglobine et l'héparine résiduelle est réduite de 10 fois approximativement dans les dérivés purifiés.Zusammenfassung1 Die Fraktionierung von Heparinplasma, welches aus Herz‐LungenMaschinen‐Blut gewonnen wurde, ergab Albumin und Gammaglobulin in derselben Qualität und Ausbeute wie bei ACD‐Plasma. 2 In den Albuminfraktionen wurde kein Heparin gefunden. Hingegen enthielten 3 von 4 Gammaglobulinansätzen Heparinspuren (0,089 mg/ml im Maximum). 3 Um den Hämoglobingehalt des Heparinplasmas niedrig zn halten, ist es angezeigt, a) das aus der Maschine gewonnene Blut direkt in ACD‐Antikoagulans aufzunehmen und b) die Zellen so rasch als möglich abzutrennen. Wird dies nicht befulgt, ist das aus solchem Plasma gewonnene Albumin dunkelgefärbt. 4 Die rotbraune Farbe von Albumin, welches aus Heparinplasma mit hohem Hämoglobingehalt gewonnen wurde, beruht teilweise auf einem Hämoglobin‐Haptoglobin‐Komplex. Dieser Komplex ist hitzestabiler als freies Haptoglobin. 5 Klare Kriterien und ein zweckmäßiges, administratives System sind nötig, um untaugliche Spender, miteingeschlossen der Patient, auszuschalten. Medikamente und Antibiotika, welche vor dem chirurgischen Eingriff verabreicht wurden, sind nur dann von Bedeutung, wenn sie in die Endprodukte eingehen. 1 Wenn Heparinplasma mit Normal‐ACD‐Plasma entsprechend seiner Erhältlichkeit (1:10) gemischt wird, ist der Hämoglobin‐ und Heparingehalt der Fertigprodukte etwa zehnmal geringer als bei der Verarbeitung von reinem Heparinplasma.