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Certain Biochemical Changes During Exchange Transfusion
Author(s) -
Anderson J.,
Smith B. M.,
Walker W.
Publication year - 1961
Publication title -
vox sanguinis
Language(s) - French
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.68
H-Index - 83
eISSN - 1423-0410
pISSN - 0042-9007
DOI - 10.1111/j.1423-0410.1961.tb03201.x
Subject(s) - sodium , sodium citrate , potassium , chemistry , exchange transfusion , gynecology , medicine , pediatrics , organic chemistry , pathology
Summary 100 babies (98 with haemolytic disease of the newborn) have been observed during exchange transfusion. Serial estimations of plasma potassium, sodium, chloride, protein, total calcium, citrate, and certain organic acids have been made in selected cases. We have found a positive correlation but not an absolute one between a high plasma citrate concentration and illness or death during exchange transfusion. It is possible that citrate directly or indirectly is the cause of these crises. We have outlined a plan for conducting exchange transfusion using bank blood collected in ACD which in our hands has proved satisfactory in the past three years. Résumé 100 enfants, dont 98 atteints de maladie hémolytique du nouveauné, ont été observés pendant l'exsanguino transfusion. Des dosages du potassium, du sodium, des chlorures, des protélnes, du calcium total, du citrate et de certains acides organiques ont été pratiqués dans certains cas sélectionnés. Nous avons trouvé un rapport qui n'est toutefois pas absolu entre une concentration trop forte de citrate plasmatique et des exsanguinotransfusion mal supportées, voire fatales. II est possible que le citrate en soit la cause, directement ou indirectement. Nous avons esquissé notre manière de pratiquer l'exsanguinotransfusion permettant d'utiliser des sangs ACD qui, durant ces trois dernières années, s'est démontré, quant à nous, satisfaisant. Zusammenfassung 100 Neugeborene, wovon 98 einen Morbus haemolyticus neonatorum aufwiesen, wurden während der Austauschtransfusion genauer beobachtet. Bei einzelnen ausgewählten Fällen wurden Reihenbestimmungen des Plasma‐Kaliums, ‐Natriums, der Chloride und Proteine, des Gesamt‐Calciums, des Zitrates sowie gewisser organi‐scher Säuren durchgeführt. Wir beobachteten eine positive, wenn auch nicht absolute Korrelation zwischen hohen Plasma‐Zitrat‐Konzentrationen und Schädigungen bzw. Tod des Kindes während der Austauschtransfusion. Es ist möglich, daß das Zitrat die direkte oder indirekte Ursache dieser Zwischenfälle darstellt. Wir beschrieben eine Methode zur Durchführung von Austauschtransfusionen unter Verwendung von ACD‐Blutkonserven, welche uns während der vergangenen drei Jahre gute Dienste geleistet hat.

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