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Complications to Tracheostomy and Long‐Term Intubation: A Follow‐Up Study
Author(s) -
Aass A. S.
Publication year - 1975
Publication title -
acta anaesthesiologica scandinavica
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.738
H-Index - 107
eISSN - 1399-6576
pISSN - 0001-5172
DOI - 10.1111/j.1399-6576.1975.tb05232.x
Subject(s) - medicine , intubation , surgery , atelectasis , cuff , anesthesia , stridor , laryngoscopy , tracheomalacia , pneumothorax , tracheotomy , larynx , airway , tracheal stenosis , stenosis , stoma (medicine) , lung , radiology
Hospital records of 79 patients treated with tracheostomy or long‐term intubation from 1969 to 1971 were reviewed, and the 43 surviving patients were examined by laryngoscopy, x‐ray and spirometry for complications subsequent to these treatments. Early complications included one tube occlusion and one case of postextubation stridor in each group, one dislocated tube, one bilateral pneumothorax, and one case of fatal innominate arterial hemorrhage in the tracheostomy group, and two cases of atelectasis in the long‐term intubation group. Necropsy findings included necrotic ulcers in the larynx of intubated patients and eroded tracheal mucosa in both groups. Late complications in surviving patients were prolonged hoarseness in six patients treated with prolonged intubation, two of whom had also had tracheostomy. Radiologically verified tracheal stenosis (40–60%), four at the stoma level and one at the cuff level, all occurred in the tracheostomy group. ZUSAMMENFASSUNG Die Krankengeschichten von 79 Patienten, welche tracheotomiert oder langzeitintubiert wurden, wurden im Zeitraum 1969‐1971 ausgewertet und die 43 überlebenden Patienten nach Komplikationen unter Zuhilfenahme von Laryngoskopie, Röntgen und Spirometrie untersucht. Frühkomplikationen umfassten eine Verstopfung des Tubus und einen Fall von Stridor nach der Extubation in jeder Gruppe, ein dislocierter Tubus, einen bilateralen Pneumothorax und einen Fall von tödlicher Blutungaus der Arteria innominata in der tracheostomierten Gruppe und 2 Fällen von Atelektase bei dem langzeitintubierten Kollektiv. Autopsiebefunde ergaben nekrotische Ulcera des Larynx, bei den intubierten Patienten und erodierte Trachealschleimhaut bei beiden Gruppen. Spätkomplikationen bei den überlebenden Patienten waren prolongierte Heiserkeit bei 6 Patienten nach Langzeitintubation, 2 von diesen waren auch tracheostomiert worden. Röntgenologisch verifizierte Trachealstenosen (40 bis 60%) fanden sich bei 4 auf der Höhe des Stomas und bei einem in Cuffhöhe, alle jedoch bei der tracheostomierten Gruppe.

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