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The Treatment of Hypercatabolic Acute Renal Failure by Adequate Nutrition and Haemodialysis
Author(s) -
Asbach H. W.,
Stoeckel H.,
Schüler H. W.,
Conradi R.,
Wiedemann K.,
Möhring K.,
Röhl L.
Publication year - 1974
Publication title -
acta anaesthesiologica scandinavica
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.738
H-Index - 107
eISSN - 1399-6576
pISSN - 0001-5172
DOI - 10.1111/j.1399-6576.1974.tb01178.x
Subject(s) - medicine , dialysis , shock (circulatory) , surgery
Despite all therapeutic advances, the management of acute renal failure in surgical cases still involves many unsolved problems. In our dialysis unit, 100 surgical patients aged from 9 weeks to 82 years, had to be dialysed for established acute renal failure. Tubular necrosis developed within posttraumatic crush syndromes, haemorrhagic shock or following extensive abdominal, cardiovascular or urological surgery, in many cases complicated by septicaemia. Hypercatabolism with a daily plasma urea increment exceeding 60 mg/100 ml played a dominating role in the course of most of the severely ill patients. Early initiation of dialysis, performed daily if necessary, in combination with high caloric parenteral nutrition, mainly reduced uraemic complications. Despite all progress in the management of acute renal failure, mortality still was distressingly high accounting for 78%, in the majority of cases due to secondary complications arising in the course of the illness. ZUSAMMENFASSUNG Trotz aller therapeutischen Fortschritte ist bei der Behandlung des akuten Nierenversagens chirurgischcr Patienten noch eine Vielzahl von Problemen ungelöst. Bislang wurden in unserem Dialysezentrum 100 Patienten im Alter von 9 Wochen bis 82 Jahren behandelt, bei denen sich nach schweren Unfällen, ausgedehnten abdominal‐ sowie herz‐ und gefäßchirurgischen Eingriffen ein akutes Nierenversagen etabliert hatte. Bei der Mehrzahl der Fälle bestand ein “hyperkataboles” Nierenversagen mit einem täglichen Harnstoffanstieg von über 60 mg%. Durch frühzeitige, bei Bedarf täglich durchgeführte Dialyse, in Verbindung mit hochkalori‐scher parenteraler Ernährung konnten urämische Komplikationen weitgehend vermieden werden. Trotz Einsatz aller zur Verfügung stehenden Behandlungs‐möglichkeiten war die Mortalität dieser Fälle mit 78% noch bedrückend hoch.

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