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A Volume and Pressure Controlling Spill Valve Equipped for Removal of Excess Anaesthetic Gas
Author(s) -
Berner Ole
Publication year - 1972
Publication title -
acta anaesthesiologica scandinavica
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.738
H-Index - 107
eISSN - 1399-6576
pISSN - 0001-5172
DOI - 10.1111/j.1399-6576.1972.tb00982.x
Subject(s) - medicine , controlled ventilation , ventilation (architecture) , tidal volume , anesthesia , volume (thermodynamics) , mechanical ventilation , port (circuit theory) , respiration , mechanical engineering , respiratory system , thermodynamics , anatomy , physics , engineering
A new anaesthesia valve is presented which allows removal of excess gas from the vicinity of personnel, and gives fine control of ventilation without requiring frequent adjustment. The basic principles are very different from those applied in the conventional Heidbrink valve. Ventilation may be controlled by the parameters of either pressure or volume, the latter ensuring absolutely that the patient's tidal volume is as desired. Excess gas leaves the system at the end of the expiratory phase, and pressure within the system cannot exceed 1.5 cm H 2 O. Respiration can be controlled or can be spontaneous at the same valve setting. When pressure ventilation is required the valve is set to the required end‐inspiratory pressure, and excess gas then leaves the system at the end of the inspiratory phase. Adjustment of the valve is only necessary when there is a change in the patient's compliance. There is a built‐in safety system which prevents closure of the valve during spontaneous respiration. Specially designed exhaust equipment can be attached to the exhaust port of the valve in order to remove the excess gas by a vacuum system. ZUSAMMENFASSUNG Es wird ein neues Narkoseventil vorgestellt, das die Beseitigung überschüssigen Gases in der Umgebung des Personals erlaubt und welches gute Kontrolle der Ventilation ohne häufige Änderungen gestattet. Die Grundprinzipien sind vollkommen verschieden von denen, welche dem konventionellen Heidbrink‐Ventil zugrunde liegen. Die Beatmung kann durch die Parameter von Druck oder Volumen eingestellt werden, wobei letzteres welches das Atemzugvolumen des Patienten bestimmt, so wie erwünscht ist. Überschüssiges Gas verläßt das System am Ende der Exspi‐rationsphase und der Druck im System kann 1,5 cm Wasser nicht übersteigen. Die Atmung kann kontrolliert werden oder spontan sein bei gleich‐bleibender Ventileinstellung. Wenn Druckbeatmung erforderlich ist wird das Ventil auf den erwünschten endinspiratorischen Druck eingestellt und das überschüssige Gas verläßt das System am Ende der Inspirationsphase. Änderung der Ventileinstellung ist nur notwendig, wenn sich die Compliance des Patienten verändert. Ein eingebautes Sicherheitssystem verhindert das Schließen des Ventils während der Spontanatmung. Ein eigens dafür entworfenes Absaugesystem kann am Ausflußschenkel des Ventils angebracht werden, um mittels eines Vakuums das überschüssige Gas zu beseitigen.

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