z-logo
Premium
HEART‐RATE CHANGES AFTER ATROPINE AND NEOSTIGMINE GIVEN FOR THE REVERSION OF MUSCLE PARALYSIS
Author(s) -
Kjellberg M.,
Tammisto T.
Publication year - 1970
Publication title -
acta anaesthesiologica scandinavica
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.738
H-Index - 107
eISSN - 1399-6576
pISSN - 0001-5172
DOI - 10.1111/j.1399-6576.1970.tb00965.x
Subject(s) - neostigmine , atropine , medicine , heart rate , anesthesia , reversion , gynecology , blood pressure , chemistry , biochemistry , gene , phenotype
SUMMARY Six modes of administering atropine and neostigmine to reverse the effect of d‐tubocurarine were studied with a view to the effect on die heart rate and rhythm. The steadiest heart rates were obtained when atropine and neostigmine together were injected slowly, or when neostigmine preceded atropine. If atropine was given 2 minutes after neostigmine, arrhythmia occurred more frequendy dian in die other groups. In all groups studied die heart rate fell below die base line within 20 minutes and remained Uiere dirough the entire subsequent observation period. The fall in heart rate was more pronounced in patients with rapid cardiac action. ZUSAMMENFASSUNG Sechs Arten der Verabreichung von Atropin und Neostigmin zur Umkehr der d‐Tubocurarin‐Wirkung wurden in Bezug auf ihren Effekt auf Herzfre‐quenz und ‐rhythmus untersucht. Die konstantesten Herzfrequenzen wurden erzielt, wenn Atropin und Neostigmin zusammen langsam injiziert wurden, oder wenn Neostigmin vor Atropin verabreicht wurde. Wenn Atropin zwei Minuten nach Neostigmin gegeben wurde, traten Arrhythmien haufiger auf als in den anderen Gruppen. Bei alien untersuchten Gruppen fiel die Herz‐frequenz innerhalb von zwanzig Minuten unter den Ausgangswert und ver‐blieb dort wahrend der gesamten nachfolgenden Beobachtungsperiode. Der Abfall der Herzfrequenz war bei Patienten mit tachycarder Ausgangslage starker ausgepragt.

This content is not available in your region!

Continue researching here.

Having issues? You can contact us here