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Change in PaO 2 During Artificial Ventilation With Added Dead Space
Author(s) -
Johansen Sophus H.,
Mourkidou S.
Publication year - 1969
Publication title -
acta anaesthesiologica scandinavica
Language(s) - German
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.738
H-Index - 107
eISSN - 1399-6576
pISSN - 0001-5172
DOI - 10.1111/j.1399-6576.1969.tb00446.x
Subject(s) - medicine , normocapnia , anesthesia , dead space , ventilation (architecture) , gynecology , hypercapnia , mechanical ventilation , physics , acidosis , thermodynamics
SUMMARY When patients during anaesthesia were ventilated with large tidal volumes which produced a mean PaCO 2 of 26 mm Hg, insertion of a 500 ml dead space increased PaCO 2 to 48 mm Hg, and was accompanied by a rise in PaO 2 from 172 mm Hg to 212 mm Hg, probably caused by an increase in cardiac output. It is suggested that a state of normocapnia should be attempted when respiration and circulation are interfered with, as under anaesthesia. ZUSAMMENFASSUNG Wenn Patienten in Narkose mit so grossen Atemvolumina beatmet werden, dass ein durchschnittliches PaCO 2 von 26 mm Hg resultiert, kann man durch Zwischenschalten eines Totraumes von 500 ml das PaCO 2 wieder auf 48 mm Hg erhöhen. Dies ist von einem PaO 2 ‐Anstieg von 172 mm Hg auf 212 mm Hg begleitet, der wahrscheinlich die Folge eines erhohten Herzminutenvolumens ist. Es wird vorgeschlagen, einen Zustand der Normokapnie anzustreben, wenn, wie unter der Narkose, die Atem‐ und Kreislaufverhältnisse gestört sind.

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