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GENERAL ANAESTHESIA WITH HALOTHANE FOR SURGICAL INTERVENTIONS AND ELECTROCORTICOGRAPHY IN CASES OF FOCAL EPILEPSY
Author(s) -
Gordon E.,
Widen L.
Publication year - 1962
Publication title -
acta anaesthesiologica scandinavica
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 0.738
H-Index - 107
eISSN - 1399-6576
pISSN - 0001-5172
DOI - 10.1111/j.1399-6576.1962.tb00100.x
Subject(s) - medicine , anesthesia , halothane , electrocorticography , electroencephalography , general anaesthesia , epilepsy , epilepsy surgery , psychiatry
SUMMARY1 A method of general anaesthesia with Halothane which does not depress the electrographic evidence of epileptic abnormality is described. 2 In 26 patients a pre‐operative EEG was recorded before, during and after Halothane anaesthesia. Focal epileptogenic abnormalities which were present in the waking EEG record disappeared during the early and deep stages of the anaesthesia, but reappeared within 2 to 5 minutes after its withdrawal, when the patient was wakening but still in the drowsy state. 3 Halothane anaesthesia was employed in 48 operations, with electrocorticography, performed on 46 patients with focal epilepsy. The electrocorticographic findings were in good agreement with the pre‐operative EEG findings. 4 The therapeutic effects of the operations on the clinical symptoms and EEG in this group of patients operated upon under Halothane anaesthesia and in a group operated upon under local anaesthesia showed no significant differences. 5 The results are discussed with special reference to possible disadvantages of the method. It is concluded that Halothane is the anaesthesia of choice for the surgical treatment of most cases of focal epilepsy.ZUSAMMENFASSUNG1 Es wird eine Narkosemethode mit Halothan beschrieben, die nicht die abnormen elektrographischen Zeichen der Epilepsie verwischt. 2 Bei 26 Patienten wurde vor, während und nach der Halothannarkose ein praeoperatives EEG aufgezeichnet. Die im Wach‐EEG aufscheinenden Abnormalitäten der Fokalepilepsie verschwanden in oberflächlichen und tiefen Stadien der Anaesthesie, traten aber innerhalb von 2–5 Minuten nach Absetzen des Mittels, während der Patient beim Aufwachen jedoch noch einem schläfrigen Zustand war wieder auf. 3 Halothannarkose wurde bei 48 Operationen mit Elektrocorticographie, an 46 Patienten mit fokaler Epilepsie, angewendet. Die Befunde der Elektrokortikographie stimmten mit dem praeoperativen EEG‐Befunden gut überein. 4 Der therapeutische Effekt der Operationen auf die klinischen Symptome und das EEG zeigte keinen auffälligen Unterschied zwischen der Gruppe von Patienten, die in Halothannarkose und einer anderen, die in Lokalanaesthesie operiert wurde. 5 Die Ergebnisse werden besonders im Hinblick auf die möglichen Nachteile dieser Methode diskutiert. Es wird der Schluss gezogen, dass Halothan die Narkose der Wahl für die chirurgische Behandlung der meisten Fälle fokaler Epilepsie darstellt.