z-logo
open-access-imgOpen Access
Effects of pistachios on cardiovascular disease risk factors and potential mechanisms of action: a dose-response study
Author(s) -
Sarah K Gebauer,
Sheila G. West,
Colin D. Kay,
Petar Alaupovic,
Deborah Bagshaw,
Penny M. KrisEtherton
Publication year - 2008
Publication title -
american journal of clinical nutrition
Language(s) - English
Resource type - Journals
SCImago Journal Rank - 2.608
H-Index - 336
eISSN - 1938-3207
pISSN - 0002-9165
DOI - 10.1093/ajcn/88.3.651
Subject(s) - polyunsaturated fatty acid , cholesterol , medicine , crossover study , endocrinology , apolipoprotein b , chemistry , food science , cholesterylester transfer protein , saturated fat , lipoprotein , fatty acid , biochemistry , placebo , pathology , alternative medicine
Nut consumption lowers cardiovascular disease (CVD) risk. Studies are lacking about the effects of pistachios, a nutrient-dense nut, on CVD risk factors, dose-response relations, and lipid-lowering mechanisms.

The content you want is available to Zendy users.

Already have an account? Click here to sign in.
Having issues? You can contact us here
Accelerating Research

Address

John Eccles House
Robert Robinson Avenue,
Oxford Science Park, Oxford
OX4 4GP, United Kingdom